FANDOM

Iron Iron ore er et metal en spiller med et Mining level af 15 eller højere kan udvinde fra sten fundet ved forskellige miner. Man får 35 Mining experience for hvert stykke iron som er udvundet. Efter at være udvundet, en sten med jernmalm er omkring 5 sekunder om at genopfriske sig selv.

Brug i SmithingEdit

En spiller med 15 eller mere Smithing kan smelte jernmalm om til en iron bar ved at bruge den på en furnace(ovn), og giver så 12.5 Smithing xp, selvom at der er en 50% chance for at den vil være alt for uperfekt til at være brugbar medmindre at en spiller aktivt bærer en Ring of Forging. eller at man bruger Super Heat Item (Udsæt Genstand for Høj Varme) fra den normale magibog.

En spiller med 30 eller mere Smithing kan smelte jernmalm om til en steel bar ved at bruge den på en furnace sammen med 2 coal eller bare en ved at bruge Blast Furnace, som giver 17.5 Smithing xp. Spillerne har enten mulighed for at sælge Iron oren eller smelte den om til iron bar.

Inflydelse i Mining træningEdit

Jern er den mest foretrukne type malm som gratis spillere hurtig-udgraver for at modtage mest muligt xp så hurtigt som muligt. Dette er delvist på grund af at der er cirka lige så meget af det som der er copper. Hvis man bruger en rune pickaxe, så er en spiller istand til at udvinde jernmalmen fra en jernsten i et huk, hvor imod at udgrave copper, tin, eller clay kræver 2 eller 3 huk.

Der var et populært sted at udvinde jern og det var udgravnings området nær ved Al Kharid, hvor et sted i udgravningen har tre sten i en trekantlignende formation, og det gør spilleren istand til at udgrave jern hurtigere på grund af den moderate mænge sten som konstant genopfriskes efter rimelig kort tid. Efter en opdatering, sikkert Runescape HD, er trekanten væk.

Steder med Iron oresEdit

Navn Antal iron Noter og eventuele farer
Steel mine (Wilderness) 2 Revenants, Skeletons
Varrock øst 3
Edgeville Dungeon 3 Skeletons, Hobgoblins og mere
Varrock vest 4
Rimmington 6
Grand Tree 8 Members kan hakke her efter at have klaret questen "The Grand Tree"
Dwarven mines 9 (King) Scorpions
Dorgeshuun Mine 9 Members der har klaret questen "Lost Tribe" kan hakke her, hvis de har en lys-kilde med.
Al-Kharid Mine 9 Skorpioner
Hobgoblin mine (Wilderness) 21 Fuld af agressive Hobgobliner, og revenants