FANDOM

Orb of oculus tuotiin peliin 1.2.2010 noin kello 16:40.

Orb of oculus

Pelaaja pitää kädessään orb of oculusta.

Käyttötarkoitus

Orb of Oculus luotiin Machinima-videokilpailun takia. Se on erittäin hyödyllinen laite runescapevideoita tekeville, ja erilaisia kuvia ottaville henkilöille. Koska se sallii liikkumisen vain rajallisella alueella, Tapahtuman pitää kuitenkin olla melko lähellä, jotta pallon kantama riittää kuvaamaan sen. Erittäin kätevä tämä voi tulla olemaan mm. kbd:n tappovideoissa ja muissa, missä pelaajan itsensä saattaa olla hankala kuvata.

Orb of oculuksen komennot

  • W,S,A,D: Liikuttavat näkymää eri ilmansuuntiin.
  • Q,E: Nostavat tai laskevat näkymää.
  • Nuolinäppäimet: pyörittävät näkymää.
  • F1: Tarkentaa ruudun näyttämään yhtä tiettyä kohtaa.
  • Välilyönti: poistaa/avaa apuruudun, jossa nämä toiminnot näkyvät. (+kompassi)

Muuta tietoa

Orb of oculuksen voi ostaa Faruqilta, Al Kharidilta. Orb of Oculuksella pääsee näkemään paikkoja, joihin ei oikeasti näkisi. Mm. Tutorial island ja Haltiakaupunki Prifddinas. Käyttäen Orb of Oculusta tietyssä kohtaa Stronghold of Securityä, voit nähdä mystisen areenan jonka keskellä on suuri kivi. Sen jalusta muistuttaa hieman maasta noussutta kättä. Paikkaa ei ole voitu nähdä ennen Orb of Oculuksen julkaisua.

Mystinen kivi

Mystinen kivi Sos:n ensimmäisen kerroksen kohdalla. paikan voi nähdä vain orb of oculuksella.

Stronghold of Securityssä viimeisessä kerroksessa shade-huoneessa kun katsot orb of oculuksella pois päin tyhjyyteen. Siellä näkyy jokin paikka, missä on laavaa. Siellä on esim. tuoleja, esiintymislava ja wiewing orb (samanlainen, kun klaanisodan classisella areenalla).
Tutorial island main house.

Kuva Tutorial Islandista.