FANDOM

PP Muumio

Pyramid Plunderin Muumio

Pyramid Plunder on Varastelu-taitoon perustuva minipeli, sijoitettu pyramidiin Sophanemin kaupungissa. Pelin idea on varastaa pyramidin hautakammioiden uurnista, arkuista ja sarkofageista. Pyramid Plunderissa korkeatasoinen varastelija saattaa saada jopa yli 230 000 kokemuspistettä tunnissa, eli se on yksi parhaita tapoja kehittää taitoa.

Perustiedot

HUOM! Ennen kuin aloitat, varmista että sinulla on ruokaa ja antipoison- tai super antipoison-rohtoja. Pyramidissa on 98-tasoisia pillerinpyörittäjiä (scarabs) jotka myrkyttävät ja 84-tasoisia muumioita. Varastettavissa uurnissa on myös käärmeitä jotka iskevät jos epäonnistut, ja myrkyttävät. Jos kuolet pyramidissa, et saa pitää esineitäsi. Peliä ei suositella matalatasoisille.

Minipelin voi aloittaa jos varastelutasosi on 21 tai korkeampi. Aloitat puhumalla muumiolle jonka löydät pyramidista Sophanemin keskellä. Pyramidissa on neljä eri ulko-ovea, joista yhdestä löydät muumion. Tämä ovi vaihtelee satunnaisin väliajoin, mutta jos paikalla on muita pelaajia voit seurata mistä ovesta he menevät.

Jos et halua vaeltaa paikalle aavikon läpi ja etsiä oikeaa ovea, voit teleportata Faaraon Valtikalla (Pharaoh's Sceptre) kohteeseen Jalsavrah. Valtikka on palkinto Pyramid Plunderista, lisää aiheesta Palkinnot-osiosta.

PP seinäansa

Kun olet puhunut muumiolle, voit aloittaa pelin napsauttamalla muumiota oikealla hiirinäppäimellä ja valitsemalla Start-minigame. Sinulla on viisi minuuttia aikaa päästä eri kammioiden läpi ja varastaa mitä lystää ja pystyy.

Pelin alussa löydät itsesi pienestä kammiosta joka on täynnä hautaruukkuja ja jonka keskellä on kultainen arkku. Ennen kuin juokset suoraan huoneen läpi, huomaa että käytävässä ennen itse kammiota on piikkiansa seinässä, joten hoitele tämä ensin. (Katso kuva oikealla)

Tämän jälkeen, voit ruveta tyhjentämään uurnia. Riippuen tasostasi, voit aloittaa uurnien varastelun jo nyt, tai myöhemmällä tasolla. Huoneessa on uurnien ja arkun lisäksi yksi sarkofagi ja neljä ovea. Sarkofagista saa samoja esineitä kuin arkusta, mutta varastelukokemuksen sijasta voimakokemusta.

Jos varastelutasosi on 31 tai korkeampi, voit avata ovia seuraavaan kammioon, josta saa parempia palkintoja ja enemmän kokemusta. Oikea ovi seuraavaan kammioon vaihtelee satunnaisesti, eli sinun pitää kokeilla jokaista ennen kuin pääset eteenpäin.

Pyramidissa on yhteensä 8 tämänlaista kammiota, joissa kaikissa on uurnia, arkku, sarkofagi ja neljä ovea. Kammioiden tasovaatimukset on seuraavat:

  1. taso - 21
  2. taso - 31
  3. taso - 41
  4. taso - 51
  5. taso - 61
  6. taso - 71
  7. taso - 81
  8. taso - 91

Mitä korkeampi tasovaatimus, sitä paremmat ovat palkinnot ja kokemuspisteet uurnista ja arkuista. Lisätietoa taktiikoista seuraavassa osiossa.

Kun 5 minuutin aikaraja on täyttynyt, sinut teleportataan takaisin pyramidin ulkopuolelle.

Taktiikat

Jotta maksimoisit saamasi kokemuspisteet minipelistä on eri menetelmiä selviytyä pyramidin läpi. Suurin osa kokemuksesta tulee uurnista. Niiden tyhjentämiseen on kaksi eri mahdollisuutta: Search tai Check for snakes, joista jälkimmäistä käyttämällä minimoit riskin että käärme puree sinua, mutta se on myös hitaampi ja antaa vähemmän kokemusta. Tämän takia ensimmäistä Search-vaihtoehtoa pidetään kannattavampana.

Riippuen varastelutasostasi kannattaa tyhjentää vain tiettyjen kammioiden uurnat ja arkut, sillä myöhempien tasojen uurnat antavat enemmän kokemusta, eli aikaisemmat ovat vain ajanhukkaa. Nyrkkisääntöna voi ajatella että kannattaa tyhjentää vain kahden korkeimman mahdollisen huoneen uurnat, eli 91-tasoinen varastelija tyhjentää huoneet 7&8, 81-tasoinen tyhjentää huoneet 6&7. Matalammilla tasoilla tämä käytäntö ei välttämättä ole yhtä tehokas.

Arkkujen tyhjentäminen ei anna viimeisilläkään tasoilla paljoa kokemusta, mutta sen avaaminen käy nopeasti ja helposti, ja mahdollisuus saada Valtikka arkusta on houkutteleva. Matalimmilla tasoilla sen avaaminen saattaa olla ajanhukkaa, jos olet matkalla korkeimpiin kammioihin.

Sarkofageja ei yleensä kannata avata. Se on aikaa vievää puuhaa, ja antaa vain voimakokemusta. Sen lisäksi on mahdollista että sarkofagista nousee 84-tasoinen muumio joka voi iskeä kovaa, ja on yleensä vain ärsyke muille pelaajille. Mutta jos kohteenasi on saada minipelistä Faaraon Valtikka, sen voi saada vain arkusta tai sarkofagista.

Näitä vinkkejä seuraamalla voit kehittää itsellesi sopivan rutiinin, kokeile erilaisia ratkaisuja ja löydä itsellesi paras ja nopein tapa.

Tämän lisäksi on erinäisiä yksityiskohtia hiottavina. Jotkut pelaajat ryhmittyvät harjoittelemaan Pyramid Plunderilla, jotta saisivat optimaalisen nopeasti kokemuspisteitä. Pareittain pelaaminen mahdollistaa oikean oven löytämisen paljon nopeammin kuin yksin, sillä kaikilla pelaajilla on aina sama ovi samaan aikaan. Voit myös käyttää Faaraon Valtikkaa joka kierroksen jälkeen päästäksesi suoraan muumiolle, ja ladata sen uudestaan tarpeen tullen.

Kokemuspisteet

Kuten aikaisemmin mainittiin, eri tasojen kammioista saa eri määriä kokemuspisteitä. Eri tasoilta saa seuraavan määrän:

Kammion
numero
Taso
vaatimus
Search
Uurna
Check
Uurna
Sarkofagi
(Voimakokemus)
Ovi1
12160402040
23190603060
34115010050100
45121514070140
561300200100200
671450300150300
781675450225450
891825550275-

1 = Ovi helpompi avata tiirikalla (lockpick), mutta antaa vain puolet kokemuksesta.

Palkinnot

Uurnista, arkuista ja sarkofageista voi saada erinäisiä pikkuesineitä. Ensimmäisistä kammioista saa norsunluu- ja saviesineitä, myöhemmistä kiviesineitä, ja viimeisistä kultaesineitä. Näitä esineitä voi myydä Simon Templetonille, jonka löydät Agility Pyramidilta.

Arkuista ja sarkofageista voi myös saada arvokkaan Faaraon Valtikan, Pharaoh's Sceptre, jonka omistaja voi käyttää sen Teleport-toimintoa (tai Operate jos valtikka on kädessä) teleportatakseen Pyramid Plunderille (Jalsavrah), Agility Pyramidille (Jaleustrophos) tai Ancient Magic Pyramidille (Jaldraocht). Sen voi myös myydä muille pelaajille hyvään hintaan. Voit myydä sen myös Simon Templetonille, mutta hän maksaa siitä vain 100 kultarahaa. Valtikassa on uutena neljä teleporttilatausta, ja sen voi ladata uudelleen Pyramid Plunderin muumiolla, joka vaatii maksuna 24 norsunluu/saviesinettä, 12 kiviesinettä tai 6 kultaesinettä pyramidista.