FANDOM

Member star

Member, pay-to-play vagy P2P az a játékos, aki valamilyen előfizetés formájában vásárol tagságot, hogy a RuneScape teljes verzióját használhassa. A RuneScape pay-to-play verziójának érkezését először 2001. október 4-én jelentették be, majd véglegesen 2002. február 27-én indult el.

Jagex, a RuneScape tulajdonjogát birtokló cég azért vezette be az előfizetéses tagságot, hogy a játék kapcsán felmerülő költségek nagyobb részét, mint például szerverbérlés, vagy extra személyzet, stb. fedezni tudják. Cserébe az előfizetői tagsággal rendelkezők több funkcióhoz férnek hozzá a játékban és a RuneScape honlapon is.

Többen bírálják a játékot a free-to-play tartalmak behatároltsága miatt, különösen magasabb szinteken, ahol a gyakran ismétlődő cselekvések hamar unalmassá válhatnak. Ugyanakkor a közösség nagyobbik része szerint az nem is lehet kérdés, hogy az ingyenesen játszókat nem illetik meg ugyanazok a kiváltságok, mint a fizetőket.

ElőfizetésSzerkesztés

A különböző fizetési lehetőségek megtekintéséhez lásd: Member előfizetés

A taggá váláshoz, és ezzel együtt a pay-to-play verzióba való belépéshez a játékosnak előfizetéssel kell rendelkeznie. Bankkártyával történő fizetés esetén a tagdíj havonta kerül levonásra. Az eltérő fizetési módok különböző hosszúságú időszakokra biztosíthatják a szükséges member kreditet, de a legrövidebb időszak minden esetben az egy hónap. Jagex több olyan társasággal is kapcsolatban áll, amelyeken keresztül a fizetés lebonyolítható. Ezeknél a fizetés módja és az ár is más-más lehet. Az adatainkat biztonságos kapcsolaton keresztül adhatjuk meg. Vegyük figyelembe, hogy az eltérő fizetési módoknál különböző adatokra lehet szükség.

Extra funkciókSzerkesztés

Magic carpet

Egy játékos a Magic Carpettel közlekedik.

Az előfizetői tagság RuneScape több funkcióját teszi elérhetővé, olyan funkciókat, amik az ingyenes verzióban lezárva maradnak. Az elmúlt időszak néhány kivételétől eltekintve majdnem minden frissítés csak a membereket érinti. Míg általában egy vagy kettő P2P quest jön ki havonta, addig a free-to-play questek száma igencsak korlátozott. Íme egy lista azokról a funkciókról, amelyek a memberré válással megnyílnak előttünk:

Ezeknek az előnyöknek a többsége csak akkor használható ki teljesen, ha a játékos member szerverre jelentkezik be. Például a P2P tárgyak nem használhatóak F2P szervereken, viszont a bankok működése nem változik. Ugyanúgy lehet kivenni és betenni tárgyakat még akkor is, ha abból a fajtából még nincs bent másik. A teljes képernyős mód szintén választható.

Csak member skillekSzerkesztés

A jelenlegi 25 skillből 9 olyan létezik, amit csak memberek fejleszthetnek 5-ös szint után. Ezek betűrendi sorrendben a következők:

Obelisk Recharge

Egy játékos a Summoning obelisknél.

Ezeknek a skilleknek a fejlesztése sok előnnyel jár, és több feladathoz szükség is van rájuk (például member questek). Magasabb Agility-vel gyorsabban töltődik vissza az energia, hosszabb ideig futhatunk és rövidebb útvonalon juthatunk el bizonyos helyekre a shortcutokon keresztül. A Construction segítségével felépíthetjük saját házunkat. Ahogy a Farming szintünk növekszik egyre többféle virágot, zöldséget, gyógynövényt és fát ültethetünk, amiket csak mi látunk és gyűjthetünk be. A Herblore a különböző potionok készítésének tudománya, amik akár más skillek fejlesztése közben, vagy csatában is segíthetnek bennünket. A Hunter jó pénzkeresési lehetőség, illetve az ebből nyert nyersanyagok más tevékenységekhez szükségesek. Magasabb Thieving bejuttathat minket új területekre, és könnyen némi pénzt is szerezhetünk általa. Ahogy egyre jobbak leszünk Slayerben, úgy egyre többféle szörnyet leszünk képesek megölni, és új tárgyakat is használhatunk, mint például a Broad-tipped Bolt és Broad Arrow, vagy a Magic Dart varázslat. A Summoning segítségével olyan lényeket idézhetünk meg, amelyek többek között harcolhatnak az oldalunkon, tárgyakat hurcolhatnak helyettünk, vagy más, nem kevésbé hasznos dologban segíthetnek.

Csak member területekSzerkesztés

Az ingyenesen játszók RuneScape világának egy igencsak korlátozott részére léphetnek be: Asgarnia és Misthalin bizonyos területeire, Karamja északkeleti részére, és a Wilderness legtöbb pontjára. A memberek a teljes területet bebarangolhatják.

Íme egy lista néhány, de nem az összes membereknek fenntartott területről:

MinigamekSzerkesztés

RuneScape legtöbb minigameje csak member tartalom. F2P játékosok számára mindössze a Clan Wars, Duel Arena, Fist of Guthix és Great Orb Project minigamek elérhetőek. A minigamek olyan tevékenységek, melyekben a játékosok összemérhetik tudásukat, vagy éppen egymással kommunikálva, együttműködve kell eredményesnek lenniük. Létezik olyan minigame is, amit egyedül kell teljesíteni. Általában jó lehetőséget nyújtanak tapasztalati pont szerzésre, amellett, hogy kiváló szórakozást is biztosítanak. A minigamek vitathatatlanul RuneScape egyik legélvezetesebb funkciói, és sok új játékost csábítanak előfizetésre. Az azóta eltávolított Random eventeket is tekinthettük minigameknek, azzal a megkötéssel, hogy a véletlenszerűségükből adódóan nem akkor "játszhattuk" őket, amikor akartuk.

Itt egy lista a jelenlegi, csak memberek számára elérhető minigamekról, egy rövid leírással együtt:

Stealing Creation Hunter

A player playing Stealing Creation.

  • Burthorpe Games Room - A room where players can compete in various board games.
  • Castle Wars - An extremely popular competitive game of combat Capture the Flag, in which two teams infiltrate each the enemy castle and fight to score. Tickets rewarded to the winners can be exchanged for decorative Castle Wars armour and capes. Complicated strategy and tactics have been developed as well!
  • Champion Challenge - Engage the titans of eight different races of monsters in special rules battles! If you defeat them all, you can face the gnome champion!
  • Conquest - A turn-based strategy game where two players command a squad of Void Knights and try to eliminate their opponent.
  • Duel Tournaments - Members can head under the Duel Arena to compete for millions of coins in tournaments.
  • Fishing Trawler - An interesting fishing activity in which players sail along the sea trying to keep a leaking ship afloat while they fix their net and catch some fish! Rewards are fish up to your fishing level, so the higher the better!
  • Gnome Ball - A challenging Agility activity where players try to pass and charge with a small ball towards a hoop to score a goal, while defending gnomes attempt to tackle them before they can throw it. Players earn both Agility and Ranging experience if they're successful!
  • Gnome Restaurant - Players try their hand at delivering food to hungry customers in record speed! A variety of unique items and other rewards are available.
  • Mage Arena - Learn the legendary God Spells and earn your God Cape and God Staff! These spells are powerful additions to any magic user's arsenal.
  • Mage Training Arena - One of the fastest ways to earn Magic experience; the Arena offers four different activities each involving a different type of magic. If you are successful in these games, you can earn Pizzazz points to exchange for runes or the valued Infinity Robes!
  • Pest Control - This immensely popular team combat activity involves protecting the vulnerable Void Knight while you fight incoming monsters. Commendation Points which can be exchanged for experience in any combat skill as well as a selection of items are rewarded to successful teams.
  • Pyramid Plunder - A source of extremely fast Thieving experience. Combat is interestingly integrated into the game.
  • Ranging guild activities - A fast way to train Ranging which can even be profitable! Players can even exchange tickets earned as rewards for coveted rune arrows.
  • Rat Pits - Players can train their cats to be a fierce hellcat or a clever Wily cat in these arenas of battle between cat and mouse, then show off their fully trained cats to their friends!
Shade

Egy shade elégetése a Shades of Mort'ton minigame során.

  • Rogue's Den - Players show their deft abilities as they navigate this tricky maze filled with traps and obstacles. Fail and be teleported out! Depending on success, players earn fair amounts of Agility and Thieving experience as well as Rogue Armour displaying their skill.
  • Shades of Mort'ton - Build up a temple and defend it from attacking evil spirits! One of the best ways to train Crafting, a good source of Firemaking experience, or a good way for players to test their prowess in combat and see how long they can last against the shades while they train up their combat skills! Shades of Mort'ton quest must be completed before you can play this activity.
  • Sorceress's Garden - Players attempt to sneak around watchful elementals guarding their gardens to get the a Sq'irk Tree to pick Sq'irk fruits. If caught, they are teleported out! Excellent Thieving experience.
  • Soul Wars - A challenging activity where you kill avatars with your team. Rewards combat experience and pets.
  • Tai Bwo Wannai Cleanup - Help clean up the village of Tai Bwo Wannai. Beware, as players may encounter dangerous Bush Snakes and Broodoo victims! Players earn the village currency of trading sticks for a reward.
  • Tears of Guthix - Collect the tears of the God of Balance in a sacred cave guarded by his faithful snake servant Juna. The tears give the best reward of all - experience in the players' worst skill.
  • Temple Trekking - Escort citizens through the dangerous Mort Myre Swamp in Morytania to a temple on the River Salve. If successful, players earn tokens exchangeable for a random reward, including resources such as herbs or ores, or tomes exchangeable for experience in specific skills!
  • Treasure Trail - Players follow cryptic clues on wild chases to valuable rewards. Rewards include runes, God pages, Ornamental armour, Rune god armour, Third age armour, and others.
  • Trouble Brewing - Two teams compete as each try to brew the most bottles of rum! Experience in a variety of skills can be earned for performing the many complicated tasks needed in the process of rum production.
  • TzHaar Fight Cave - Players fight alone against an army of Tzhaar monsters! If they can withstand the masses, and defeat the dreaded TzTok-Jad, the third most powerful monster in the game, they can earn the coveted Fire cape! Winners as well as less fortunate participants earn varied amounts of the Tzhaar currency of Tokkul.
  • TzHaar Fight Pit - Players are thrown into pits where they fight an every-man-for-himself battle to the death! Deadly alliances and betrayals are all a part of the game. Tokkul is rewarded to the winner of each round

Ha egy member valaha úgy érzi, hogy megcsömörlött az xp hajhászásban, akkor érdemes kipróbálnia egy-két minigamet, és egy jót szórakozni.

Unlockable capabilities in skillsSzerkesztés

Free players are limited in their access to the skills available in Runescape. Since areas and training methods are also limited, it can be difficult for free players to obtain high levels in much of the free-to-play skills. Free players cannot use members items for combat and cannot use some of the abilities or items reached at higher levels in the free skills. Many guilds are also located in members only areas. Membership brings full access to not only several members skills, but also the free skills. Prior to the Evolution of Combat update, it also gave special attacks to specific weaponry.

Here is a list of some capabilities in free skills available to only members:

  • Mining
    • Access to Coal Trucks for faster coal mining.
    • Ability to mine pure essence at level 30 (also requires completion of Rune Mysteries quest).
    • Ability to mine sandstone at level 35, good for powermining.
    • Ability to mine gem rocks in Shilo Village at level 40.
    • Ability to mine granite at level 45, good for powermining.
    • Access to dozens of new mining spots.
    • Ability to mine living rock remains at level 73 for very good and fast profit.
    • Access to more runite mining spots.
  • Dungeoneering
    • Ability to enter Occult floors 36-47 at levels 71-93.
    • Ability to enter Warped floors 48-60 at levels 95-119.
    • Ability to defeat stronger, more vicious enemies like Yk'Lagor the Thunderous, and Kal'Ger the Warmonger.
    • Ability to equip Tier 6-11 weapons and armours.
    • Ability to have Class Customisation in Ring of Kinship.
    • Stronger enemies meaning more XP from them, and no 50% XP reducer. (not all bosses will be above your combat level, but its better than a F2P).
    • Ability to use the various members only skills inside the dungeons.
    • Access to more Resource Dungeons, such as the Al-Kharid Resource Dungeon that contains lots of crafting rocks.
    • Access to the four other Fremennik sagas.

Members-only questsSzerkesztés

The vast majority of quests in RuneScape are restricted to members. These quests unlock many important features, new areas, various transportation systems, and many new skills. There are currently 19 free-to-play quests, 150 members-only quests and 1 tutorial quest. A complete list of members quests is found here.

Some quests granting useful abilities are listed below:

Low difficultySzerkesztés

Fájl:Dwarf cannon.gif

Medium difficultySzerkesztés

These quests are highly recommended to finish, as this allows access to a larger variety of weaponry and armour and just as important, faster and easier transportation.

High difficultySzerkesztés

Task SystemSzerkesztés

When you become a member, some of the first things you should do are the "Easy" parts of the Task System. The rewards are listed below:

Több szerverSzerkesztés

Memberek beléphetnek RuneScape fizetős és ingyenes szervereire is. Azzal a megkötéssel, hogy a free-to-play szervereken a member funkciókat nem tudják használni. Jelenleg a 112 működő szerverből (nem számítva a Clan Citadelek szervereit, és egyéb hasonló szervereket) 90 csak memberek számára elérhető.

Membereknek fenntartott funkciók a honlaponSzerkesztés

  • A Fórum - Egy free player csak akkor használhatja a hivatalos fórumot, ha több mint 2,5 millió tapasztalati pontja van, vagy skilljeinek összege meghaladja a 350-et. Ez eléggé megnehezíti a kommunikációt a többi játékossal (kereskedés, klánügyek, vagy egyéb célból) és Jagex-szel is (javaslatok, visszajelzések, elismerések, vagy akár rosszalló vélemény kinyilvánítása céljából is).
  • Az Adventurer's Log
  • Hiscores (Toplista) - Régebben free playerek is szerepeltek rajta.

Member stratégiaSzerkesztés

Takarékossági okokból néhányan úgy csinálják, hogy pár hónapra előfizetnek, majd megszüntetik a tagságot. A memberré válás előtt igyekeznek minél jobban előkészülni, hogy utána már csak skillek fejlesztésére, vagy a kitűzött questek teljesítésére kelljen koncentrálniuk. Amikor azokkal végeztek, akkor felfüggesztik az előfizetést, és újra nekilátnak az előkészületeknek. Habár a legtöbb member nem választja ezt a váltogatós módszert, de a memberré válás előtt a nagy mennyiségben szükséges nyersanyagok előzetes raktározása jó ötletnek bizonyulhat.

Javasolt előkészületek:

  • Member skillek fejlesztése 5-ös szintig.
  • Sima, oak és willow logok gyűjtése Fletchinghez.
  • Élelem (például cake, lobster vagy swordfish) Agility és/vagy Thieving fejlesztéséhez.
  • Vialok és másodlagos összetevők (secondary ingredients) Herblorehoz. (Mint például Red Spider's Eggs és Limpwurt Root)
  • Coal és ore-ok Smithinghez.
  • Elegendő arany a terveink eléréséhez szükséges member tárgyak megvásárlásához. (Ez nehézkesnek bizonyulhat a F2P pénzszerzési lehetőségek behatároltsága miatt.)
  • Olyan tárgyak gyűjtése, amik a free skillek memberként aktiválódó funkcióit segítenek kihasználni.
  • Olyan tárgyak gyűjtése, amik a betervezett member questekhez szükségesek.
  • Lehetőség szerint minél magasabb szintek, hogy memberként ne a F2P skillek fejlesztésével kelljen foglalkozni.

Membereknek ajánlott questekSzerkesztés

Memberré válás előtt érdemes minél magasabb szintet elérni a különböző F2P skillekben, így több időt tölthetünk csak membereknek elérhető skillekkel és questekkel, ahelyett, hogy olyan dolgokra fecsérelnénk a tagságot, amit free playerként is megtehettünk volna. A Druidic Ritual (4-es Herblore szintet biztosít) és Wolf Whistle (4-es szint a Summoning skillből és 255 gold charm) questeket mindenképpen teljesítsük a F2P verzióban ahhoz, hogy a member skillekből is 5-ös szintről indulhassunk.

Hogyan készüljünk a lejáró member tagságraSzerkesztés

Mielőtt lejár az előfizetői tagságunk és pay-to-playből újra free-to-play játékossá válunk, több mindent érdemes átgondolnunk. A kisebb játékterület és a skillek újbóli korlátozottsága mellett az egyik legfontosabb, hogy a banki tárhelyünk jelentősen lecsökken. Free playereknek 83 (103) hely áll rendelkezésre a bankban, míg membereknek 518-cal több.

  • Ha szándékunkban áll valamikor újra előfizetni, még akkor is meg kell szabadulnunk a legtöbb tárgyunktól, ellenkező esetben a bankunk használhatatlan lesz. Ha több mint 83 (vagy 103) free-to-play tárgy marad a bankban amikor lejár a tagság, akkor csak úgy tudunk valamit betenni, ha ugyanabból a tárgyból már van a bankban legalább egy. Hogy mennyi tárgyunk van pluszban, azt úgy tudhatjuk meg, hogy a bank kezelőfelületének alsó részén a member tárgyak számát jelző számsor fölé mozgatjuk az egér mutatóját.
  • A member tárgyakat sem viselni, sem használni nem tudjuk a free szervereken, de a bankban megőrzik őket számunkra. Az értékesebb P2P tárgyakat érdemes eladnunk, amennyiben NEM tervezzük a továbbiakban tagság vásárlását. A kevésbé értékeseket, és questekkel kapcsolatos tárgyakat még ebben az esetben is érdemes megtartanunk, hiszen nem foglalnak F2P tárhelyet, és megkönnyíthetik a dolgunkat, ha mégis meggondoljuk magunkat. A tárgyak eladásánál vegyük figyelembe, hogy egyes tárgyak árai jelentősen megváltozhatnak (akár pozitív, akár negatív irányba), ha hosszabb időre lemondunk az előfizetésről.
  • Ha member tárgyakat viselünk amikor lejár a tagságunk, akkor azok rajtunk maradnak utána is, de minden tulajdonságuk elveszik. Gyakorlatilag a kinézetünkön kívül minden olyan, mintha semmit se viselnénk. Ha egyszer levettük őket, legközelebb csak akkor tudjuk újra felvenni, ha member szerverre jelentkezünk be. Ezért a Dungeoneering skillünket csak akkor tudjuk fejleszteni, ha hajlandóak vagyunk lemondani az adott tárgyak viseléséről. A skillcapet (vagy Max Capet) viselő játékosok számára javasolt, hogy szabaduljanak meg minden más köpenytől, így csökkentve a véletlen csere kockázatát. Quest Capet vagy Completionist Capet nem érdemes magunkon tartani, mert új quest vagy követelmény érkezése esetén automatikusan lekerül rólunk.
  • Érdemes viszont hasznos free-to-play tárgyakat megtartanunk. Ilyenek például a Rune és/vagy Blue d'hide felszerelés, Swordfish sült/nyers formában, Herbloreból megmaradt különböző potionök, stb.
  • Free playerként a Grand Exchangeben egyszerre csak kettő tranzakciót kezdeményezhetünk (felső sor bal és középső), de a memberként megkezdett csereüzlet befejezhető a többi helyen is, még ha menet közben le is járt az előfizetésünk.

ÉrdekességekSzerkesztés

  • Jagex az egymillió előfizetőt 2007. május 4-én érte el.
  • Ha member fegyverrel próbálunk harcolni egy free-to-play szerveren, akkor az alábbi üzenetet kapjuk: "You are wearing an item which prevents you from attacking" [Az egyik viselt tárgyad megakadályoz a támadásban]. Addig nem tudunk harcolni, amíg le nem vesszük. A RuneScape Classic idejében a member fegyvereket automatikusan eltávolították a karakter kezéből, ha ingyenes szerverre lépett be.
  • A God letters (Isteni levelek) a memberekre "nemességként", a free playerekre "pórnépként" utalt. Az előfizetési díj pedig a tanácsnak fizetett adónemként szerepelt.
  • Paul Gower nyilatkozata szerint a member tagság legelső előnye az volt, hogy bármikor bejelentkezhettek a játékba.
  • A Hiscore tanúsága szerint jelenleg kb. 690.000 előfizetője van a játéknak.

Külső hivatkozásokSzerkesztés

Forrás: RuneScape Wiki