A Quest Pontokat, rövidítve QP, questek teljesítése után kapják a játékosok. Annak kifejezésére szolgál, hogy ki mennyire haladt előre a questek végigjátszásában. Egy quest befejezéséért a küldetéstől függően 1-10 quest pontot kaphatunk.

Noticeboard (Quests)

Minden küldetés teljesítve.

Minden member RuneScape játékos 342 quest pontot szerezhet (2013. március 4.-i állapot), ami lehetővé teszi a Quest Point Cape viselését. A Helmet of Trials megszerzéséhez 300 quest pont szükségeltetik. A RuneScape Classicban összegyűjthető quest pontok száma 112. Free-to-play játékosok számára legutóbb megjelent quest a Demon Slayer (2013. január 28.), amivel együtt 50 quest pont szerezhető. Miniquestek, mint például a Ghostly Robes vagy a Mage Arena, nem adnak quest pontot. A legutóbb kiadott quest a The World Wakes.

QuestekSzerkesztés

A Recipe for Disaster végigjátszása egy quest pontot ad, de tartozik hozzá nyolc alquest, amik további egy-egy quest pontot érnek, valamint a végső ütközet, a Defeat the Culinaromancer egy quest pontért, így összesen 10 quest pont gyűjthető. Az utolsó rész egyik előkövetelménye 176 quest pont, amiből 9 pont megszerezhető az előző alquestek teljesítésével.

A Rag and Bone Man régebben egy quest pontot adott, majd utána a kívánságlista szerinti csontok beszerzése még egyet. Azonban a Fur 'n' Seek küldetés megjelenése óta a kívánságlista nem ad quest pontot, viszont maga a quest kettőt ad.

Questpoint Emote

A Quest Point Cape emoteja

Quest pont előkövetelményekSzerkesztés

Memberek még több előfeltételt teljesítve további questeket és jutalmakat érhetnek el:

ÉrdekességekSzerkesztés

  • Minél több quest pontunk van, annál több időt tölthetünk a könnyek gyűjtögetésével a Tears of Guthix minigameben.
  • 2001-ben a küldetések teljesítése az Influence nevű skillt növelte. A skillt később leváltotta a Quest Point System (Quest Pont Rendszer).
  • A quest teljesítéséért kapott quest pontok mennyisége nem áll egyenes arányban a küldetés nehézségével. Néhány olyan könnyű quest, mint például a Gunnar's Ground, 5 quest pontot, ugyanakkor néhány nehezebb, mint a Dealing with Scabaras csak 1 quest pontot ad. Azonban nem érdemes egy küldetést csak a kapható quest pontok alapján megítélni, a többi jutalmat is figyelembe kell venni. A nagylelkűbb jutalmakat hozó questek általában kevesebb quest pontot adnak.
  • Korábban a quest pontokat a Trade Limit (Kereskedési küszöb) megállapítására is használták. Minél több quest pontja volt valakinek, annál magasabb volt a limit. Ez megszűnt a szabad kereskedés és régi wilderness visszatérésével (az újonnan regisztrált karakterek továbbra sem kereskedhetnek szabadon, lásd: Trade Limit).
  • Jelenleg létezik egy glitch, miszerint a 200 és 300 quest pontos mérföldkő (és nagy valószínűséggel a többi quest pontos mérföldkő is) kétszer jelenik meg az Adventure's Logban.

Kapcsolódó oldalakSzerkesztés

Forrás: RuneScape Wiki