FANDOM

A lap általánosságban szól a Questekről (Küldetésekről). Lásd még Questek (Egyértelműsítő lap)

Quest Icon Crest

A Questek (Küldetések) olyan egymásba függő feladatcsoportok, melyek teljesítése öt perctől kezdve néhány órán át (vagy akár napokig) is eltarthat. Az egyes küldetések kezdőpontját egy kék csillag ikon jelzi (Quest icon) a Minimapon. A küldetések sikeres teljesítése után különböző mennyiségű tapasztalati pontot kaphatsz a skilljeidre, vagy új, addig ismeretlen területeket fedezhetsz fel.

Quest Journal

A Quest Journal (Küldetésnapló). Vörös színnel vannak jelölve a még el nem kezdett küldetések, sárgával az elkezdett, de be nem fejezett küldetések, míg zölddel a befejezett küldetések. A cián színűekhez megjelölés található a World Mapon.

2013. március 4-ig a játékhoz összesen 188 quest készült, ebből 23 free-to-play (ingyenes), és 165 csak memberek (előfizetők) számára elérhető. Az összesen megszerezhető quest pontok száma 342, melyből az ingyenesen játszók 50 pontot gyűjthetnek össze. Az utolsó kiadott quest a RuneScape ingyenes verziójához a Demon Slayer, a fizetős verzióhoz pedig a The World Wakes.

Az 50. quest a Legends' Quest volt, ami 2003. augusztus 20-án került a játékba, a RuneScape 2 kiadását megelőzően. A 100. küldetés a Recipe for Disaster nevet viseli, ami gyakorlatilag 10 questet foglal magába, 8 alquesttel, a könnyűtől a nagyon nehéz minősítésig. A 150. quest a The Chosen Commander volt 2009. március 17.-i kiadással.

Az egyes questek kiadási dátumait itt találod meg. Memberek számára ajánlott questek listáját pedig itt.

Questek listája és Quest végigjátszásokSzerkesztés

Quest-sorozatokSzerkesztés

Több quest által alkotott sorozat, melyeknek a cselekményvonalai kapcsolódnak egymáshoz.

A quest-sorozaton belül a történet általában lineárisan halad előre, azaz a küldetéseket egymás után kell teljesíteni. Ez alól vannak kivételek, melyeknek a történetei külön szálakon futnak mielőtt összefonódnának, és így egymástól független sorrendben is teljesíthetők. Az évek során Jagex nagyon sok kezdő questet átdolgozott, amely folyamat az utóbbi egy évben felgyorsult, több, mint egy tucat küldetést dolgoztak át, némelyeket többször is.

A quest-sorozatok többsége egy-egy adott helyhez kötődik, teljesítésük pedig az azon a helyen történő feladatok megoldását követeli meg a játékostól. Például West Ardougne mindaddig lezárt terület marad, míg bizonyos fokig nem teljesítetted a Plague quest-sorozatot.

A küldetéssorozatok teljes listáját itt érheted el.

JutalmakSzerkesztés

A questek teljesítéséért különböző jutalmakban részesülsz.

Többször beváltható jutalmak

Quest Jutalom Hogyan kaphatod meg
Hand in the Sand 84 Bucket of Sandet szállít a bankodba. Beszélj naponta Berttel.
Tears of Guthix Hozzáférés a Tears of Guthix (Distraction & Diversion)höz, mely tapasztalati pontot ad a legalacsonyabb skilledre. Beszélj hetente Junaval.
Throne of Miscellania Hozzáférést ad Miscellania nyersanyagaihoz (Managing Miscellania). Beszélj Advisor Ghrimmel.
Royal Trouble 5 extra munkást kapsz Managing Miscellaniaban és a támogatottságod is lassabban csökken. Beszélj Advisor Ghrimmel.
Back to my Roots Elültetheted a Jade Vine Seedet, melyet megvizsgálva 1500Farming-icon tapasztalatot kapsz, valamint ha elfajzása után megölöd, 2500Slayer-icon tapasztalati ponttal lehetsz gazdagabb. Elülteted és kinövés után megvizsgálod a Jade Vinet, majd elfajzás után megölöd (15 órás ciklusokban).
All Fired Up Hozzáférést ad a Firemaking skilled fejlesztését megkönnyítő tárgyakhoz, valamint tapasztalati pontokat is kapsz. Gyújts meg 6, 10, vagy 14 Beacont (jelzőtüzet) egy időben.
Cold War Egyes pingvinek dupla pontot adnak a Penguin Hide and Seek Distraction & Diversionben. Beszélj Larryvel Ardougne Zooban, vagy ha ő nincs a helyén, akkor Chuck the Polar Bearrel. (Larry eltűnik a küldetés közben).
What Lies Below Hozzáférést ad Borkhoz, akit naponta megölhetsz charmokért és Slayer tapasztalati pontért. Menj keresztül a Chaos Tunnelsen.
In Pyre Need Hozzáférést ad a Phoenix Lair Distraction & Diversionhöz, ami 5 Phoenix Quillel, 1.000Crafting-icon, 7.500Firemaking-icon, 3.000Fletching-icon és 500Slayer-icon tapasztalati ponttal jutalmaz. Naponta látogass el a Phoenix Lairbe.
The Hunt for Red Raktuber A Penguin Hide and Seek Distraction & Diversionben hetente egy jegesmedvét is lefülelhetsz 1 bónuszpontért. Beszélj Chuck the Polar Bearrel Ardougne Zooban.
Fur 'n' Seek Hetente megölheted a Skeletal Horrort, ami 1.250Slayer-icon és 1.000Prayer-icon tapasztalati pontot ad. (Az első alkalommal 10.000Slayer-icon és 7.000Prayer-icon.) Teljesítsd az Odd Old Man második kívánságlistáját.
Garden of Tranquility Hozzáférést ad a White Treehez, ami 4 White Tree Fruitot növeszt. Egy gyümölcs leszedése 12Farming-icon tapasztalati pontot ad, valamint visszatölt 17% energiát elfogyasztása esetén. Menj be Varrock kastély kertjébe, amit a quest során rendbe hoztál, és szedd le a White Tree gyümölcsét.
Fairy Tale II - Cure a Queen Hozzáférést ad a Fairy Ring hálózatához, eközben viselned kell a Dramen Staffot vagy a Lunar Staffot (amíg nem teljesíted a Fairytale III - Battle at Orks Riftet. Teljesítsd a Fairy Tale II - Cure a Queent vagy annak egy részét.
Some Like It Cold Új pingvin a Penguin Hide and Seek Distraction & Diversionben, ami 3 pontot ér (Ring of Visibility szükséges). Beszélj Chuck the Polar Bearrel Ardougne Zooban.

Skill-szintekSzerkesztés

Minden quest teljesítéséhez
szükséges skill-szintek
Összes szint: 1790
Attack-icon 78
Constitution-icon 76
Mining-icon 76
Strength-icon 78
Agility-icon 77
Smithing-icon 80
Defence-icon 80
Herblore-icon 65
Fishing-icon 70
Ranged-icon 75
Thieving-icon 74
Cooking-icon 70
Prayer-icon 70
Crafting-icon 76
Firemaking-icon 74
Magic-icon 80
Fletching-icon 70
Woodcutting-icon 76
Runecrafting-icon 61
Slayer-icon 67
Farming-icon 65
Construction-icon 70
Hunter-icon 67
Summoning-icon 65
Dungeoneering-icon 50
Music icon fixed ---
Attack style icon fixed 140
Quest icon fixed 270
Task icon fixed 30
Ideiglenes skill-növelők
használhatók bizonyos küldetésekben

A questek teljesítéséhez szükséges legmagasabb skillek:

Skill Szint Quest Ideiglenes skill-növelő használható-e?
Agility-icon Agility 77 The Ritual of the Mahjarrat Nem
Attack-icon Attack 78 The Void Stares Back Nem
Constitution-icon Constitution 76 The Firemaker's Curse Nem
Construction-icon Construction 70 The Void Stares Back Nem
Cooking-icon Cooking 70 Recipe for Disaster (Freeing King Awowogei) Igen
Crafting-icon Crafting 76 The Ritual of the Mahjarrat Nem
Defence-icon Defence 80 The Brink of Extinction Nem
Dungeoneering-icon Dungeoneering 50 A Clockwork Syringe Nem
Farming-icon Farming 65* While Guthix Sleeps Igen
Firemaking-icon Firemaking 74 The Firemaker's Curse Nem
Fishing-icon Fishing 70 Deadliest Catch Nem
Fletching-icon Fletching 70 Within the Light, The Branches of Darkmeyer Nem
Herblore-icon Herblore 65 While Guthix Sleeps Igen
Hunter-icon Hunter 67 Deadliest Catch Nem
Magic-icon Magic 80 The Void Stares Back Nem
Mining-icon Mining 76 The Ritual of the Mahjarrat Nem
Prayer-icon Prayer 70***** Nomad's Requiem Nem
Ranged-icon Ranged 75 Within the Light Nem
Runecrafting-icon Runecrafting 61 The Prisoner of Glouphrie Igen
Slayer-icon Slayer 67** The Branches of Darkmeyer Nem
Smithing-icon Smithing 80 The Brink of Extinction Nem
Strength-icon Strength 78 The Void Stares Back Nem
Summoning-icon Summoning 65 A Clockwork Syringe Nem
Thieving-icon Thieving 74 A Clockwork Syringe Nem
Woodcutting-icon Woodcutting 76 The Branches of Darkmeyer Nem
Multicombat Combat 140*** The World Wakes Nem
QuestQuest pontok 275**** The Ritual of the Mahjarrat Nem
Task iconTaskok Fremennik, Nehéz Blood Runs Deep Nem

* Bár 65Farming-icon a legmagasabb követelmény, de a questet ideiglenes skill-növelő segítségével már 62Farming-icon-gal is el lehet kezdeni. A The Branches of Darkmeyer questhez 63Farming-icon a követelmény.
** A Fur 'n' Seek quest kívánságlistájának teljesítéséhez 78Slayer-icon szükséges.
*** A legmagasabb combat szint követelmény a questek teljesítéséhez 140, azonban a Quest Cape megszerzéséhez 162-es szint szükséges. (Figyelembe véve a The Brink of Extention 80Defence-icon, valamint a The Void Stares Back 80Magic-icon kombinált igényét.)
**** Mivel a The Ritual of the Mahjarrat quest teljesítéséhez szükséges az 5 küldetéspontot adó While Guthix Sleeps quest megléte, (amihez 270 pont a követelmény), ezért a The Ritual of the Mahjarrat nem kezdhető meg 275 pontnál korábban.
***** A The World Wakes quest minden jutalmának megszerzéséhez 90Prayer-icon, 70Slayer-icon, 74Firemaking-icon és 278 quest pont (a 3 pontot adó The Ritual of the Mahjarrat miatt) szükséges.

Blood Runs Deep quest elkezdése előtt teljesíteni kell a Fremennik Province Taskok összes könnyű, közepes és nehéz feladatát.

Skill követelmények questenkéntSzerkesztés

Quest CapeSzerkesztés

Azok a játékosok, akiknek a quest pontjai elérték a maximumot, viselhetik a Quest Point Capet, melyet a Wise Old Mantől 99.000 gp-ért lehet megvásárolni. Amikor új quest érkezik, a cape és a hood automatikusan lekerül a karakterről, és nem viselhető egészed addig, amíg a játékos nem teljesítette az új quest(ek)et.

Ha az új quest kiadásakor a játékos hátizsákjában nincs hely, a cape és a hood a bankba kerül. Amennyiben a bankban sincs szabad hely, akkor a Wise Old Man egy (de csak egy) szettet ingyen visszaad. Más szóval, ha a játékos korábban elvesztett egy szettet üres bankhely hiányában és nem kérte vissza, majd ezek után még egyet elveszít, akkor csak egyet kap vissza ingyen.

A Quest Cape megszerzése nem trimmeli a játékos Skill Capejét, (amennyiben egy 99-es szintű skill-lel rendelkezik), azonban a játékos házában lévő Cape Rack kapacitásából egy Senior Cape helyet lefoglal.

Audio options icon
Quest teljesítve! (link)
A leggyakoribb zene.
Audio options icon
Quest teljesítve! (link)
Kevésbé gyakori zene.
Audio options icon
Quest teljesítve! (link)
Meglehetősen ritka zene.
Audio options icon
Quest teljesítve! (link)
Csak a Let Them Eat Pie, Song from the Depths, Some Like It Cold, és a felújított Death Plateau, Wolf Whistle és Druidic Ritual questeknél.

Quest ikonokSzerkesztés

A "Quest overview" ablakkal rendelkező questeknek egyedi ikonjai vannak. Jelen pillanatban ezek az alábbiak:

Ezek az ikonok a quest overview ablakban, valamint a questhez kapcsolódó NPC-k és tárgyak nevei mellett láthatóak. Jelenleg nincs arról információ, hogy a jövőben az összes quest megkapja-e a quest ikonját.

Lásd mégSzerkesztés

Forrás: RuneScape Wiki