FANDOM

Ez a cikk magáról a játékról (és nem a játékmenetről) szól. A kifejezés pontosításához lásd még RuneScape (Egyértelműsítő lap).
[view][talk]

A RuneScape egy Java-n alapuló massively multiplayer online role-playing game (MMORPG), melyet a brit fejlesztő, a Jagex Ltd. üzemeltet. A több mint 15 millió aktív ingyenes, és több mint 3 millió member karakterével RuneScape a második legnépesebb MMORPG játék a világon. Kétszer egymás után elnyerte a legnépszerűbb ingyen játszható MMORPG címet.

A RuneScape mind ingyenes, mind pedig előfizetéses tartalmat kínál az érdeklődőknek. Mindössze egy olyan számítógépre van szükségünk, mellyel csatlakozni lehet az internethez, és ha egy hagyományos böngésző zökkenőmentesen futtatható rajta, akkor már játszhatunk is. Megjelenése óta dicsőítik az ingyenesség és a könnyű hozzáférhetőség okán. A honlap minden hónapban nagyjából 10 milliós látogatottságot ér el, és 6 millió játékos jelentkezik be a játékba.

RuneScape homepage

A RuneScape jelenlegi honlapja

A Yahoo! feljegyzései szerint 2008-ban "RuneScape" az 5. legkeresetebb kifejezés volt - ezzel az egyetlen videójáték a Top10-ben, annak ellenére, hogy abban az évben több nagynevű játék is megjelent. Szintén 2008-ban, Kanadában, ez volt a leggyakrabban keresett kifejezés.

Forrás: RuneScape Wiki