FANDOM

World map view

A World Map

World map icon

A World Map lényegében egy görgethető-zoomolható felület, ami Gielinor világát ábrázolja. Jelöli a városok, szigetek, királyságok, hegyek, bányák, barlangok, folyók, tavak és számtalan egyéb földrajzi képződmény nevét, továbbá ikonok jelölik az érdeklődésre számot tartó helyeket, épületeket és a questek kezdőpontjait. A térkép fekete, ismeretlen részeit egy frissítés során kitöltötték.

HasználatSzerkesztés

A World Map használatához a Minimap kezelőfelületen található "World Map" gombot kell megnyomnunk. Amennyiben így teszünk, a játék nézet átvált a World Map nézetre. (Megjegyzés: A World Map nézetre történő váltás harc közben, illetve néhány egyéb esetben nem lehetséges.) A térkép dinamikus. Kulcsszavak segítségével kereshetünk rajta, a "Key" (Jelmagyarázat) kilistázza az összes ikont és a nevüket, melyekre kattintva a térkép összes azonos ikonja felvillan. Egy dungeon ikonjára kattintva előhozza annak térképét. Igény szerint a térképet nagyítani vagy kicsinyíteni is lehet.

2009. november 9. óta a többi játékos láthatja, ha a World Mapot tanulmányozzuk, mivel a karakterünk egy térképet ábrázoló papirost forgat a kezében. Ez azért hasznos, mert így tudják, hogy éppen nem rájuk figyelünk.

Player reading map

A játékos a térképet tanulmányozza.

FunkciókSzerkesztés

GörgetésSzerkesztés

A World Map betöltődéskor a játékos aktuális helyét mutatja. Egy 2009. október 7.-i frissítésnek köszönhetően a térkép már a billentyűzet nyíl gombjaival is görgethető. Alternatívaként az egér bal gombját lenyomva tartva a kívánt irányba húzhatjuk.

Ön itt állSzerkesztés

You are here A "You are here" funkció 2009. január 27-én került a játékba, és a játékos aktuális helyét jelöli a térképen. Néhány esetben ha a játékos helye nem ábrázolható, akkor a térkép alapértelmezett állásban jelenik meg, és Lumbridge Swampot mutatja. Ha a térkép egy másik részéhez görgetünk, majd a sárga nyílra kattintunk, akkor a térkép automatikusan visszagördül a mi pozíciónkhoz. A jelzés kikapcsolható.

Ugyanezzel a szimbólummal jelölik többek között a különböző tutorialok végrehajtásához szükséges célokat, valamint a Noticeboardon (üzenőfalon) beállítható Achievementeket ("Task Objective" felirattal). Így előfordulhat, hogy a térképen ugyanebből a jelölésből több is található. Ebben az esetben a célirányt a Minimapon egy sárga villogó nyíl, a karakterünk lába alatt pedig egy folyamatosan látható nyíl mutatja, illetve a cél és a karakterünk közötti útvonalat sárga pontok jelzik.

Clear your marker interface

A saját jelölőnk eltávolítására szolgáló menü, amit a World Map ikonra jobb egérgombbal kattintva hívhatunk elő.

Quest kezdőpont/Saját jelzésSzerkesztés

Quest start map icon Egy quest kezdőpontját úgy jeleníthetjük meg a World Mapon, ha a questet aktiváljuk ("Set Active") a Noticeboardon. Ilyenkor a quest címe cián színűre változik. Ha a quest egy dungeonban kezdődik, akkor annak bejárata kerül megjelölésre. A többi jelzéstől eltérően ez a szimbólum nem pulzál, és nem lehet rákattintani, hogy a térkép automatikusan rágördüljön. A jelzéshez tartozó felirat a többitől eltérő színű, és más betűtípust is használ. A jelzés egészen addig a térképen marad, amíg ki nem lépünk, vagy új questet nem állítunk be.

Blinking blue marker

A játékosok a könnyebb tájékozódás érdekében saját jelzést helyezhetnek el a World Mapon. Dupla kattintás a térképen beállítja a jelet, és ezzel a kívánt irányt a Minimapon egy villogó kék nyíl mutatja. Amikor ez a funkció elérhetővé vált, akkor a jelzés eltávolítása még kissé körülményes volt: vagy meg kellett nyitni a World Map jelmagyarázatát (a "?" gombbal), és azon belül a megnyomni a "Clear Your Marker"t (Jelölő Eltávolítása), vagy magára a jelre jobb egérgombbal kattintva, az előugró menüben kellett kiválasztani a "Clear Marker" opciót. 2010. augusztus 25-én a Conquest minigamemel egy időben Jagex kiadott egy frissítést, így a jel törlését már a World Map ikonra jobb egérgombbal történő kattintással is el lehet végezni, ha ugyancsak a "Clear Your Marker" lehetőséget választjuk.

Sírkő helyének jelzéseSzerkesztés

MapGravestone
Amikor a karakterünk meghal, akkor a World Mapon a halálunk helyét egy gravestone (sírkő) jelöli. (Megjegyzés: A sírkő nem jelenik meg abban az esetben, ha nem ejtünk el semmilyen tárgyat.) Ha World Map nézetben rákattintunk a sírkő irányába mutató nyílra, akkor a térkép automatikusan a sírkőhöz gördül.
Blinking yellow marker
A minimapon az irányt egy sárga villogó nyíl jelzi. Amint látótávolságba érünk a sírhoz, akkor a játékablakban a saját sírkövünk felett egy sárga villogó nyilat látunk.

Egyidejű jelölésekSzerkesztés

A fenti jelölők közül a World Mapon egyidejűleg maximum 5 darabot láthatunk. Ezt úgy érhetjük el, ha:

  • a "You Are Here" jelzés be van kapcsolva,
  • egy questet aktiválunk ("Set Active"),
  • elhelyezünk egy saját jelölést,
  • elkezdünk egy tutorialt, vagy egy achievementet célnak állítunk be ("Task Objective"),
  • és a nemrégiben bekövetkezett halálunk okán a sírkövünk is látható.

Ha a questet nem aktiváljuk, hanem azt állítjuk be célunknak, akkor csak 4 jelölést tudunk megjeleníttetni.

Dungeon térképekSzerkesztés

Dungeon maps 2009. május 27-én Jagex kiadta a saját térképeit a legtöbb dungeonhöz. Megjelenítésükhöz vagy a World Map alján található legördülő listából kell választani, vagy a térképen a dungeon bejáratát jelző ikonra (Interactive dungeon icon) kell kattintani. Ha így teszünk, akkor a felszíni térképet felváltják a különböző barlangok alaprajzai. Ilyenkor olyan más dungeonök térképei is előjöhetnek, amik az általunk megnyitottal semmilyen kapcsolatban nem állnak. A World Map ezen funkciója nagyon hasznos lehet, például ha olyan questet csinálunk, ami többször a föld alá kényszerít minket, mivel így nem kell RuneScape rajongói oldalak térképeire hagyatkoznunk. Ugyanis ezek a térképek legtöbbször a minimapról összeollózott képekből állnak, és ezért pontatlanok lehetnek.

GombokSzerkesztés

NagyításSzerkesztés

Map zoom

A Zoom (Nagyítás) gomb a World Map kicsinyítésére vagy nagyítására szolgál, segítségével vagy nagyobb térképrészletet láthatunk, vagy egy adott területet részleteiben jobban megfigyelhetünk. Öt különböző méretarány érhető el: 37%, 50%, 75%, 100% és 200%. A 100%-os nagyítás megfelel a minimap-on látható térkép méretarányának.

Nagyítás Pixel / Lépés
200% 8
100% 4
75% 3
50% 2
37% 1.47

JelmagyarázatSzerkesztés

Fő lap: Ikon
World map - Key button

A Key gomb a képernyő bal oldalán megnyitja a térkép jelmagyarázatát, mely összegyűjtve tartalmazza a World Map speciális helyeinek ikonjait. Ezekre kattintva az azonos ikonok sárgán felvillannak a térképen, jelezve a keresett funkciók helyeit.

KeresésSzerkesztés

World map - Search bar

Ha tudjuk a keresett hely nevét, akkor a kulcsszót a "Search bar"ba (Keresési mezőbe) begépelve rákereshetünk. A mező a térkép alján található, a Jelmagyarázat gomb mellett. Ahogy elkezdünk a mezőbe írni, a kereső javaslatokat kínál fel a már begépelt szövegrészlet alapján.

OverviewSzerkesztés

World map - Overview button

Az Overview (Átnézeti térkép) gombja a jobb alsó sarokban található, és a teljes térkép kicsinyített verzióját nyitja meg. Az aktuális ablakban látható térképrészletet piros négyszög jelöli.

A piros négyszögre kattintva, és az egérgombot lenyomva tartva, azt az átnézeti térkép kívánt részére húzhatjuk, ezzel gyorsan navigálhatunk a World Mapon. Ez a kicsinyített térkép nagyon hasznos lehet a jelmagyarázat ikonjaival együtt használva, ugyanis a felvillanó sárga ikonok azon is megjelennek, még akkor is, ha az éppen aktuális képernyőre nem fértek rá.

GalériaSzerkesztés

A World Map régebbi verzióit itt tekintheted meg.

ÉrdekességekSzerkesztés

  • A World Map és a Quick chat új tartalmak megjelenés előtti kiszivárogtatásáról is ismeretes.
  • A Wise Old Man draynori házában található földgömb más kontinenseket is ábrázol, amelyek talán elérhetőek lesznek a jövőben.
  • A RuneScape High Detail frissítést megelőzően a térkép egy új ablakban nyílt meg.
  • Létezik egy glitch, miszerint a játékos a térképet tartva tovább sétál. Ez akkor következik be, ha séta közben kattintunk a World Map ikonra.
  • A Runecrafting oltár térkép a Runecrafting Guildben nem jelöl felfedezetlen, fekete területeket. (Megjegyzés: Már a World Map sem.) Ugyanakkor pontatlan is, például a Dragontooth Island teljesen hiányzik róla.
  • Miközben a játékos a World Mapot nézi, addig a Friends Listen, Friends Chatben, és Clan Chatben úgy látszik, mintha a Lobbyban lenne.
  • Trader Stan említette a Postbag from the Hedge 32-ben, hogy a kalózok ösztönzik az ismeretlen területeket tartalmazó térképek használatát, az érdekeltségeik hatékonyabb védelmében. Ekkor vetődött fel a gondolat, hogy ezek a helyek veszélyesek, és csak profiknak javasolt átkelni rajtuk. Ugyanakkor "sem veszélyesek, sem üresek, bárki átutazhat rajtuk, aki kellő tengerészeti tapasztalattal és egy erős hajóval rendelkezik (és persze egy pontosabb térképpel!)." ["neither dangerous nor empty, and anyone could travel through them if they had enough nautical knowledge and a sturdy ship (and a more accurate map, of course!)."]

Külső hivatkozásokSzerkesztés

Forrás: RuneScape Wiki