Wikia

Adamant Dragon Dungeon
Adamant dragon dungeon
Geografische informatie
Koninkrijk

Karamja

Alleen voor members

Ja

Sterkste monster

Adamant dragon (level 116)

Inwonende rassen

Adamant Dragon

Brimhaven Dungeon

De Adamant Dragon Dungeon is de thuisbasis van de Adamanten versie van metal dragons.

De kerker is een Dragonkin  laboratorium onder Brimhaven Dungeon , bereikbaar via een trap eerder verborgen onder een rooster in een ruimte tussen de Moss en Fire Giants en de Black demons.

Binnen de dungeon is er een muurschildering die kan worden gereinigd (Cleans) met een volledig opgeladen Dragonfire shield (50 charges nodig) voor 10.000 Firemaking EXP en kan vervolgens vertaald worden met de Dragonkin Primer na de quest 'One of a kind'. Deze muurschildering is gelegen direct naast de trap.

Binnen in de dungeon is er een veilige kamer met de uitgang van de dungeon en een muurschildering, met twee kamers met Adamanten draken bevestigd. De kamer naar het zuiden is toegankelijk voor iedereen, terwijl de kamer in het noorden 80 Slayer vereist om toegang te krijgen. Vanuit deze kamers zijn er twee meer toegankelijk; de oostelijke kamer (vergt 70 Slayer) en de westelijke (90 Slayer).

Bij het binnenkomen van de kerker, wordt de speler gepresenteerd met een waarschuwing van de volgende gevaren, maar het kan worden uitgeschakeld op elk gewenst moment door het vakje aan de onderkant van de waarschuwing aan te vinken.

Locatie Edit

De kerker ingang bevindt zich in de Brimhaven dungeon, in de ruimte tussen de Moss en Fire Giants en de Black Demons, in het zuidelijke deel van de kerker.

De makkelijkste manieren om de Brimhaven dungeon te bereiken zijn:

  • Teleporteren naar je huis als je player-owned house op Karamja is of een Brimhaven tablet als de speler Love Story quest gedaan heeft. Dit is veruit de snelste manier om bij de dungeon te komen, en het beste om je items terug te krijgen als je sterft. 
  • Teleporteren naar de Karamja lodestone, die is gelegen direct ten oosten van de kerker.
  • Teleporteren naar de Catherby lodestone, en charter een schip (480 munten) naar Brimhaven, dan naar het Zuiden rennen.
  • Spirit tree als de speler deze kan planten achter de Brimhaven Agility Arena .
  • Amulet of glory naar Karamja, ren dan naar het westen en naar het zuiden.
  • Fairy ring c • k • r dan naar het noorden naar de kerker.
  • Karamja gloves 3 naar Shilo Village en dan het Shilo Village cart systeem gebruiken naar Brimhaven. Een wagen kost 10 coins.
  • Teleporteren naar Ardougne. Neem de boot naar Brimhaven (kost 30 gp). Loop zuidwaarts naar de kerker.
  • Cabbageport naar Port Sarim. Neem het charter schip naar Brimhaven (kost 1600 gp). Loop zuidwaarts naar de kerker.
  • Het gebruik van Tai Bwo Wannai Teleport scrolls, een beloning van elke moeilijkheidsgraad van Clue Scrolls.
  • Gebruik van een Kethsi ring waarin de speler direct teleporteert naar de Adamant dragons (snelste, maar de meeste dure methode, omdat elke charge 50.000 coins kost).

Monsters Edit

  • Adamant Dragon, level 116