Het meervoud van Aquanite is Aquanite, er komt dus geen extra s of n achter.

Aquanite
Aquanite
Gevechtsinformatie
Combat level 95
Life points 3400
Slayer level Level 78
Slayer XP 103.6
Agressief? Nee
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Magic
Max hit 340, 500+ (speciale aanval)
Zwakte Arrow weakness icon Arrows
Overige informatie
Alleen voor members? Ja
Uitgebracht op 28 juli 2009
100% drops Big bones
Examine It has a light on its forehead. What a pretty light... So shiny!
[bekijk][overleg]

Aquanite is een Slayer monster, waarvoor level 78 slayer nodig is om het te doden. Het is te vinden in de Fremennik slayer dungeon in de allerlaatste kamer voorbij de Kurask. Zijn aanval is magic based dus het is aangeraden om uitrusting te dragen met hoge magic defence, zoals Dragonhide armour of Karil's set. Aquanite's aanval kan redelijk hard aankomen dus een familiar die je kan genezen, of andere methoden van genezing zijn zeker nodig. LET OP, als een speler prayer gebruikt wanneer deze met Aquanite vecht, dan zal de special attack van de Aquanite de spelers prayer uitschakelen op dezelfde manier als een Dragon Scimitar. waneer het prayer uitgeschakelt wordt, kan de aquanite tot 200 hitten.((door special attack)) als je prayer niet opzet maar 13.

Leefomgeving Edit

Speler tegen Arquitene

Een speler die tegen Aquanite vecht.

Aquanite komt alleen maar voor in de Fremennik slayer dungeon. Hij is te vinden in de allerlaatste kamer. Dit maakt het banken van drops erg lastig. Een hoog agility level helpt om sneller bij Aquanite te komen omdat er dan gebruik gemaakt kan worden van de verschillende agility shortcuts. Spelers met een heel lage agility kunnen de teleport portal in de Desert slayer dungeon gebruiken om naar de grot met Turoth te teleporten.

Drops Edit

100% dropsEdit

Runes Edit

Weapons and armoursEdit

Ranged Weapons Edit

Seeds Edit

Overige Edit

Weetjes Edit

  • De Aquanite was uitgekomen op 28 Juli, 2009, samen met de Poison Arrow Pub.
  • Het nieuwe item dat samen met Aquanite uitkwam was het amulet of ranging, wat de range attack en magic defence redelijk omhoog haalt, dit item had een beginprijs van 1.750k gp op de Grand Exchange.
  • De examine tekst kan een referentie zijn naar de angler fish scene in "Finding Nemo".
  • Dit Slayer monster, is van tevoren aangekondigd door Jagex in een Guaranteed Content poll op 17 juni 2009, en is uitgekomen op 28 juli 2009. De poll vroeg spelers welke naam ze het liefst wilden voor een nieuw monster, de keuzes waren: Aquanite, Gilidrixon, Amphibrath, Lanterwyn of Anglibian. Alle namen waren gesuggereerd door spelers op de RuneScape Forums onderwerp "Name A Slayer Creature" onder "Suggestions - Monsters and NPC". De naam Aquanite won in de Polls, boven Gilidrixon, met een verschil van 117 stemmen.
Naam Stemmen Percentage
Aquanite 23,298 31%
Gilidrixon 23,181 31%
Amphibrath 12,084 16%
Lanterwyn 11,291 15%
Anglibian 5,696 8%

ReferentiesEdit