Wikia

Een Canoe is een boot die gemaakt kan worden om je sneller te kunnen transporteren langs de rivier Lum. Je hebt een bepaald woodcutting level nodig om een canoe te maken. Aan elk canoe station is er een NPC die je kan leren canoes maken.

Je kan met een canoe reizen vanaf 7 maart 2006 en niet-members vanaf 15 februari 2011.

Een Canoe makenEdit

Pak een hatchet mee naar een canoe station en zoek de canoe tree. Deze bomen zijn groter en bladerloos. Hier zijn de stations:

  • Lumbridge (naast furnace)
  • Champions' guild
  • Aan de andere kant van de rivier van het barbarian village
  • Edgeville (tegen muur G.E., over de brug)
  • level 35 wilderness.

Nu moet je de canoe boom omhakken. Wanneer je hem omgehakt hebt, zal de boomstam ernaast liggen. Klik op de boomstam en kies welk soort canoe je wilt maken. Als je geklikt hebt, zal je avatar de canoe die je gekozen hebt maken. Klik dan op de gevormde canoe om deze in het water te duwen. Als je dan klikt op de canoe, zal je een map krijgen met de canoe stations. Je kan alleen naar een van deze reizen, zowel stroomopwaarts als -afwaarts. Je kan niet afstappen waar geen station is.

Verschillende canoesEdit

Canoe Level Experience Noot
Log 12 30 Je kan maar een station ver varen. Je kan niet tot in de wilderness geraken.
Dugout 27 60 Je kan tot 2 stations ver varen vanwaar je bent. Je kan niet in de wilderness.
Stable dugout 42 90

Je kan overal komen behalve de wilderness.

Waka 57 150

Waka betekent kano in het maori (oud nieuw-zeelandse taal). Je kan er overal mee komen.