King Arthur chathead
De inhoud van deze pagina is deels gebaseerd op de inhoud van de Desert strykewyrm pagina van de Engelse RuneScape wiki. De auteurs van het oorspronkelijke artikel staan hier vermeld. De inhoud van de Engelse en de Nederlandse RuneScape Wiki valt onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0 licentie.
Desert strykewyrm
Desert Strykewyrm
Gevechtsinformatie
Combat level 103
Life points 8000
Slayer level Level 77
Slayer XP 301
Agressief? Nee
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Melee, Ranged
Max hit 2000
Zwakte Stab weakness icon Stab
Overige informatie
Alleen voor members? Ja
Uitgebracht op 8 februari 2010
100% drops Niets
Examine I dread to think of how many of these are in the sand.
[bekijk][overleg]
Desert strykewyrm icon

Desert strykewyrms zijn Slayer monsters die ten oosten van Al Kharid te vinden zijn. Zoals alle strykewyrms kunnen Desert strykewyrms alleen gedood worden indien de speler een Slayer task heeft. (level 77 Slayer vereist).

Normaal heeft een speler waterskins nodig om in de woestijn te overleven maar omdat ze eigenlijk geen deel van de woestijn zijn maar wel van Al Kharid zijn waterskins niet nodig. Een strykewyrm zit verstopt in een heuvel onder de grond. Om de strykewyrm aan te vallen moet je dus eerst de heuvel onderzoeken. Daarna zal de wyrm uit de grond barsten en zal die beginnen aanvallen. Desert Strykewyrms zijn een goede bron van verschillende noted items. Ze zijn ook het enige monster dat het Focus sight, een item nodig om een full slayer helm te maken, dropt. Indien een speler geen slayer task heeft en probeert de heuvels te onderzoeken zal de wyrm niet uit de grond barsten. Een desert strykewyrm doden is een van de elite Desert tasks. De speler moet voor die task een ancient staff en een full slayer helmet dragen. De helm moet ge-charged zijn met 50 combat scrolls. Het is niet nodig om op task te zijn om deze achievement te doen. Indien je de helm en staff draagt zal je 1 wyrm kunnen killen zonder task.

AttacksEdit

Desert strykewyrm location

De standaard aanvallen van de desert strykewyrm's zijn Melee en Ranged. Indien een persoon dicht staat zal de wyrm melee gebruiken en ranged als je verder weg staat. De ranged attack van de desert strykewyrm is heel zwak en hit niet vaak. De desert strykwyrm heeft ook een speciale aanval waarbij het terug in de grond kruipt en richting de speler beweegt. Daarna springt het weer uit de grond. Deze aanval kan 500-2000 damage doen. Dit kan makkelijk ontweken worden door 2 tot 3 stappen weg te lopen of door bijvoorbeeld de ‘Escape’ ability te gebruiken.

TipsEdit

Desert strykewyrms hebben veel Health voor hun level, maar een laag Defence level. Daardoor zijn ze makkelijk te doden met krachtige wapens. Als je Ranged of Magic gebruikt kan het handig zijn om naast of achter een cactus of struik te blijven staan. Hierdoor zal de wyrm zijn special attack niet uitvoeren. De special attack blijkt om de 15-20 attacks voor te komen. Als je de wyrm dus snel genoeg killt heb je ook minder kans dat de special attack voorkomt. Indien je moeite hebt om de special attack te ontwijken is het aangeraden om Ranged of Magic te gebruiken zodat je meer tijd hebt om te reageren op de special attack.

Tuska's Wrath is een ability die heel nuttig is indien je Strykewyrms doodt. Met deze ability is het mogelijk om Strykewyrms met 1 hit te doden.

Drops Edit

Charms Edit

Rare drop tableEdit

Dit monster dropt voorwerpen van de rare drop table.
De ring of wealth verhoogt de kansen op een drop, maar is niet verplicht.

Toon/Verberg rare drop table
Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Coins 250 Coins 250; 381; 450; 3,000; 9,000; 12,000 2 Vaak Niet verkocht
Uncut sapphire Uncut sapphire 1 2 Vaak 939 coins
Uncut emerald Uncut emerald 1 2 Vaak 1.848 coins
Uncut ruby Uncut ruby 1 2 Vaak 3.507 coins
Loop half of a key Loop half of a key 1 3 Ongewoon 18.109 coins
Tooth half of a key Tooth half of a key 1 3 Ongewoon 26.738 coins
Uncut diamond Uncut diamond 1 3 Ongewoon 3.934 coins
Uncut dragonstone Uncut dragonstone 1 4 Zeldzaam 13.464 coins
Dragonstone Dragonstone 1 4 Zeldzaam 9.546 coins
Dragon dagger Dragon dagger 1 2 Vaak 16.412 coins
Rune javelin Rune javelin 5 4 Zeldzaam 198 coins
Adamant javelin Adamant javelin 20 5 Heel zeldzaam 65 coins
Rune spear Rune spear 1 5 Heel zeldzaam 10.861 coins
Dragon spear Dragon spear 1 5 Heel zeldzaam 36.387 coins
Dragon dagger Dragon dagger 50 (noted) 5 Heel zeldzaam 16.412 coins
Rune kiteshield Rune kiteshield 1 5 Heel zeldzaam 30.891 coins
Shield left half Shield left half 1 5 Heel zeldzaam 64.239 coins
Dragon helm Dragon helm 1 5 Heel zeldzaam 58.594 coins
Adamant bolts 5 Adamant bolts 200 3 Ongewoon 198 coins
Rune arrow 5 Rune arrow 150-200; 500 4 Zeldzaam 151 coins
Onyx bolts 5 Onyx bolts 150 4 Zeldzaam 8.028 coins
Battlestaff Battlestaff 200 (noted) 4 Zeldzaam 7.002 coins
Air orb Air orb 1000 (noted) 4 Zeldzaam 2.692 coins
Fire orb Fire orb 1000 (noted) 4 Zeldzaam 2.688 coins
Vecna skull Vecna skull 1 5 Heel zeldzaam 72.022 coins
Water talisman Water talisman 1 3 Ongewoon 7.345 coins
Earth talisman Earth talisman 25-35 (noted) 3 Ongewoon 1.959 coins
Fire talisman Fire talisman 25-35 (noted) 3 Ongewoon 1.946 coins
Chaos talisman Chaos talisman 1 3 Ongewoon 997 coins
Nature talisman Nature talisman 1 3 Ongewoon 989 coins
Pure essence Pure essence 500-15000 (noted) 3 Ongewoon 27 coins
Nature rune Nature rune 47-77 4 Zeldzaam 400 coins
Soul rune Soul rune 20 4 Zeldzaam 320 coins
Death rune Death rune 50; 121 4 Zeldzaam 174 coins
Blood rune Blood rune 50 4 Zeldzaam 421 coins
Raw swordfish Raw swordfish 125 - 250; 1000 (noted) 3 Ongewoon 537 coins
Raw shark Raw shark 250-500 (noted) 3 Ongewoon 971 coins
Big bones Big bones 150 - 500 (noted) 3 Ongewoon 346 coins
Coal Coal 150-7500 (noted) 3 Ongewoon 175 coins
Adamantite ore Adamantite ore 150-800 (noted) 3 Ongewoon 1.038 coins
Silver ore Silver ore 100 (noted) 4 Zeldzaam 70 coins
Adamant bar Adamant bar 1000-7000 (noted) 4 Zeldzaam 2.734 coins
Runite ore Runite ore 100 (noted) 4 Zeldzaam 11.419 coins
Rune bar Rune bar 1,50,150 (noted) 4 Zeldzaam 14.187 coins
Clean ranarr Clean ranarr 33 (noted) 3 Ongewoon 2.914 coins
Clean toadflax Clean toadflax 25-250 (noted) 3 Ongewoon 4.848 coins
Clean snapdragon Clean snapdragon 30-120 (noted) 3 Ongewoon 4.201 coins
Clean torstol Clean torstol 10-100 (noted) 3 Ongewoon 4.825 coins
Saradomin brew (4) Saradomin brew (4) 250 (noted) 5 Heel zeldzaam 12.131 coins
Watermelon seed 5 Watermelon seed 3 3 Ongewoon 605 coins
Yew seed 5 Yew seed 1-50 4 Zeldzaam 32.126 coins
Magic seed 5 Magic seed 1-6 4 Zeldzaam 75.613 coins
Palm tree seed 5 Palm tree seed 10 4 Zeldzaam 116.948 coins
Snapdragon seed 5 Snapdragon seed 1 4 Zeldzaam 549 coins
Torstol seed 5 Torstol seed 1-31 4 Zeldzaam 3.428 coins
Fellstalk seed 5 Fellstalk seed 2 4 Zeldzaam 407 coins
Yew logs Yew logs 100-20000 (noted) 4 Zeldzaam 167 coins

RunesEdit

  • 15 Death runes (niet veel voorkomend)
  • 2-100 Water runes (altijd samen met een grimy herb of seed) (niet veel voorkomend)
  • 15 Law runes (niet veel voorkomend)

Wapens en armour Edit

Seeds Edit

Herbs Edit

Alle herbs zijn genoteerd.

Overige drops Edit

TriviaEdit

  • Zoals alle soorten strykewyrms kunnen desert strykewyrms diagonaal aanvallen met Melee.
  • Strykewyrms waren de eerste monsters in “Runescape” die gebruik maakten van Particle Effects.
  • Als een speler achter een obstakel loopt terwijl de strykewyrm zijn special attack doet zal de strykewyrm verdwijnen en zal je dus geen drops krijgen.