Wikia

Het volkEdit

De Dorgeshuun Goblins.

Het conflictEdit

Dit verhaal is een korte samenvatting van de burgeroorlog van Dorgeshuun. Het wordt verteld door de Goblin Scribe van Dorgesh-Kaan.

Eerst werd Dorgesh-Kaan geregeerd door generalen. Net zoals de maatschappij van de stam toen het nog bovengronds leefde. Elke generaal werd opgevolgd door een uitdager die hem versloeg in een tweestrijd. De generalen werden geadviseerd door een raad van ouderen. Maar de Dorgeshuun zijn niet langer een soldatenvolk. Dus dachten velen dat de raad de macht moest hebben en niet de generaals.

Het volk stemde om een republiek te worden, maar generaal Bonehelm weigerde om zijn macht af te staan. Zo is de burgeroorlog. De republikeinen waren talrijker, maar de militairen hadden toch wel getrainde vechters. Ook hadden ze de magische uitrusting die de stam meebracht van de oppervlakte.

Generaal Bonehelm was weggejaagd uit de stad, maar hij graafde zijn eigen basis uit de grotten bij de stad. Zijn leger viel de stad aan met boogschutters op giant frogs. Het was een bloedige strijd en generaal Bonehelm werd teruggedreven naar zijn grotten. Terug in de grotten, liep heel het leger over de vloer en al die voetstappen maakten trillingen die de grot deed instorten. Ze werden allemaal verpletterd. Dat was de laatste keer dat Dorgeshuun vochten tegen hun eigen volk.

Na de oorlogEdit

Achter de oorlog groeide de hoofdstad van Dorgesh-Kaan rap uit tot een vredevolle en welvarende stad. De meeste archeologische bewijzen van de oorlog zijn verloren. Maar er werd niet lang geleden een oude vechtsite gevonden. Het werd gevonden door dwarves van keldragim die een tunnen voor de Dorgesh-Kaan - Keldagrim Train System gegraven werd. Je kan van de vondsten leren dat de oude Dorgeshuun veel betere wapens hadden dan de moderne. Ook hadden hun helmen smallere ooggaten.