80px-Ferocious ring detail

De Ferocious ring is een item vrijgegeven, samen met de Kuradal's Dungeon update op 8 december 2009. De ring is gedaald door de monsters in Kuradal's Dungeon en heeft vijf heffingen. Deze kosten kunnen een speler om te teleporten naar Kuradal. Dit kan erg handig zijn, als spelers niet hoeven te lopen door de Brutal groene draken of Waterfiends op de weg naar Kuradal. Er is momenteel geen verplichting om de Ferocious ring, met uitzondering van het feit dat spelers moeten Kuradal toestemming om de dungeon te betreden dragen, en zij kan alleen de aanval van de monsters in de kerker als ze hun huidige Slayer opdracht (toegekend door Kuradal), waardoor een indirecte eis van level 110 te bestrijden en level 75 Slayer te verkrijgen. Een speler kan een eigen meer dan een ring op een moment. De gemiddelde daling bedraagt ongeveer een ring per 100 monsters gedood in de kerker van Kuradal's. De Ferocious ring versterkt eveneens schade op monsters in de kerker van Kuradal met 40 voor elke hit die schade is, wat betekent dat de minimale een speler kan raken is 40 (0-hit plus de 40 extra schade). Ontbreekt, is nog steeds mogelijk, dus een 0 is nog steeds een mogelijke hit. Slaan 1-39 is ook mogelijk, maar alleen als het monster heeft minder dan 40 levenspunten over. Deze extra schade geldt ook voor speciale aanval van de Saradomin Sword is, waardoor het tot een maximum 200 extra levenspunten van schade in plaats van 160 deal. Ook de Dragon klauwen speciale aanval ook krijgt de +40 schade, met de normale speciale aanval berekeningen plaats op basis van de eerste hit, met onder meer de +40 en met een extra +40 tot het resultaat van de berekende hits (bv. een initiële hit van 200 wordt 240-140-80-80). De ring ook op soortgelijke wijze werkt aan een Ring of Life (maar alleen terwijl hij in de kerker), maar in plaats van respawn de speler punt, teleporteert ze Kuradal, zichzelf te vernietigen in het proces. De Ferocious ring verdwijnt na alle heffingen zijn gebruikt (zoals de Ring van duelleren), dus het is aangeraden om slechts 4 van de 5 heffingen gebruik, als een speler kan nog steeds profiteren van de andere effecten totdat zij ontvangen een ring uit een kill. Het is zeer effectief om een snelle en nauwkeurige melee gebruiken en / ranged wapen, zoals een dragon dagger of het gooien van knifes.

De Ferocious ring bonus wordt toegepast nadat de bonus van de slayer helm / black mask, bijvoorbeeld: Normale hit van250. Opgevoerd tot 287 (287,5 gevloerd). Woeste ring +40, dus hit van 327.