Wikia

Gate Keeper
Gatekeeper
Biografische informatie
Uitgebracht op 27 February 2006
Soort Mindslayers
Geslacht Mannelijk
Locatie Zanaris
Examine Guardian of the market gate.
Overige informatie
Alleen voor members? Ja
Quest NPC? Nee
Vereiste skills Nee
Vereiste quests Ja - Lost City
Handelaar? Nee
[bekijk][overleg]
Gatekeeper chathead

Een Gate keeper (in het Nederlands Poort houder) is een boom-achtig wezen die de poort naar de markt op Zanaris bewaakt. Hij laat alleen spelers toe die hem één cut diamond betalen (dit is niet nodig als spelers de Fairytale III - Battle at Orks Rift quest hebben voltooid). Hij zegt dat de diamond nodig is om fairy light te maken. Hij bewaakt de dragon dagger en de dragon longsword winkel samen met de gem markt.

Hij verteld de speler dat zijn vader hier stond voor de Zanaris update. Wanneer de speler er over vraagt zal hij zeggen: “I got my good looks from my mother” (in het Nederlands: “Ik heb mijn goede looks van mijn moeder”).

WeetjesEdit

  • Mod Biscuits beweerde op de Officiele Runescape Forums: "The Gatekeepers were originally referred to as Mindslayers by the original developer of the fairy storyline. We still sometimes refer to them as Mindslayers even now. It's just an internal name we use for the Gatekeepers."
  • Gatekeepers kunnen komen uit de Ghostbusters films waar het een monster uit een andere film is die de deur naar andere dimensie opent.
  • De naam Mindslayer kan gebaseerd zijn op het monster Mindflayer uit Dungeons & Dragons
  • Door de beveiliging redenen kunnen spelers geen zakken mee nemen naar de markt.