Gluttonous Behemoth
Gluttonous behemoth
Gevechtsinformatie
Combat level Verschillend
Life points Verschillend
Slayer level Level 1
Slayer XP Niet
Aanvalsstijl Melee, Ranged, magic
Max hit Verschillend
Zwakte Melee weakness icon Melee
Overige informatie
Alleen voor members? Nee
Uitgebracht op 12 April 2010
100% drops Niets
Examine He looks hungry!
[bekijk][overleg]
Glut icon
De Gluttonous Behemoth is een baas die voorkomt in de Dungeoneering skill in Daemonheim. Het beest zal zich bevinden op verdiepingen de eerste tot de vijfde van het kasteel en zal voor alle spelers beschikbaar zijn om tegen te vechten. Nadat het de helft van zijn levenspunten verloren is, zal het zichzelf gaan proberen te genezen door de overleden beesten te eten die aan zijn linker en rechte zijde bevinden. De enige manier om het beest te vermoorden is door de weg naar zijn voedsel voorraad te blokkeren door er voor te staan.

Locatie Edit

  • Daemonheim - op de eerste tot de vijfde verdieping en beschikbaar voor alle levels.

Geschiedenis Edit

In het jaar 1824 van de Fourth Age was Bilrach aan het experimenteren met portalen naar andere werelden en bracht verschillende soorten naar Gielinor in Daemonheim waar hij met zijn slaven tunnels aan het graven waren. Bilrach haalde op een gegeven moment het Behemoth naar Gielinor. Behemoths werden omschreven als psychisch krachtigere wezens en verschillende bezaten over de verborgen magische krachten. Echter bleken ze niet te kunnen communiceren en volgde slechts hun natuurlijke instinct. Hierdoor werden de behemoths geplaatst als bewakers in de grot. De behemoths werden geplaatst op de bevroren gebieden aangezien ze goed konden omgaan met de kou door hun dikke houden en hun natuurlijke verlangen om te eten.

Strategie Edit

De Gluttonous Behemoth zal aanvallen met zowel Magic, Ranged en Melee. Als de Gluttonous Behemoth de helft van zijn levenspunten verloren heeft zal hij gaan eten aan zijn voedsel voorraden die zich aan de linker en rechte kant van de Gluttonous Behemoth bevinden. Als spelers in zijn eentje zijn, zal er maar één voedsel bron zijn. Om de Gluttonous Behemoth moeten spelers tussen de voedsel bron en de Gluttonous Behemoth ingaan staat. Dit is de enige manier om hem te vermoorden en is erg effectief.Als je begon in een team van 2 of meer spelers, maar iedereen is weg, zullen er toch nog meerdere doode dieren liggen. Het enige wat dan helpt is een vuurtje stoken tussen de boss en het doode dier. Best maak je meerdere vuurtjes, dan moet je niet altijd nieuwe maken. Als een team bestaat uit meer dan twee spelers is het aangeraden om in een cirkel om hem heen te staan (terwijl twee spelers de voedsel bronnen blokkeren). Hierdoor zal het monster telkens een andere speler aanvallen waardoor de aanvallen van Gluttonous Behemoth verdeelt worden over het hele team en zullen spelers meer tijd hebben om bijvoorbeeld te eten aangezien hij naar de volgende aanval de volgende speler zal gaan aanvallen. Als je de Gluttonous Behemoth wilt aanvallen van een afstand kan je een vuurtje tussen hem en zijn voedsel plaatsen dan eet hij ook niet dus kan je zo nodig ranged of magic gebruiken. 'Protect from mage' is handig te gebruiken. Het beest valt met alle aanvalsstijlen aan, dus draag goede melee armour. Daarmee houdt je de meeste melee en ranged aanvallen al tegen, het is dus handig om met 'protect from mage' de magic-aanvallen tegen te houden.

Drops Edit

Weetjes Edit

  • De overleden beesten waar het monster van eet is een Bovimastyx.
  • Spelers die alleen zijn en tegen het monster moeten vechten, zal er slechts één overleden beest als voedsel voorraad zijn.
  • Net als de Corporeal Beast, heeft de Gluttonous behemoth een stompe aanval voor spelers die zich proberen te verstoppen.
  • Dit monster heeft op dit moment een bug waardoor je bij een hoge hit slechts 1 tot 3xp krijgt.
  • eens je in de kamer bent van het beest, geraak je er niet meer (levend) uit.
  • zijn magic aanval lijkt op wind surge, maar dit is het gelukkig niet.

Zie ook Edit