Wikia

Guthans equipped

Een speler die de volledige set van Guthan draagt.

Guthan the Infested's equipment is een van de uitrustingen die verkregen kunnen worden als beloning voor de Barrows minigame. Om de uitrusting te kunnen dragen is 70 Defence vereist, voor de warspear is 70 Attack nodig. Guthan's equipment zal, net zoals het andere Barrows equipment, kapotgaan en gerepareerd moeten worden nadat het voor 15 uur tijdens gevechten gebruikt is. Het kan alleen geruild worden met andere spelers als het volledig hersteld of volledig kapot is.

Guthan's equipment heeft goede gevechtsbonussen, maar toch wordt het vaak enkel gebruikt door spelers om zich te genezen, waarop ze dan hun gebruikelijke melee armour weer dragen. Dit zorgt ervoor dat de speler minder voedsel nodig heeft en dat het armour minder zal kapotgaan, waardoor geld bespaard kan worden.

Zoals dat voor alle Barrows equipment geldt, kan ook deze uitrusting niet gemaakt worden met behulp van de Smithing skill. Een hoger Smithing level zal er echter wel voor zorgen dat het goedkoper wordt om het te repareren op een armour stand.

Set effectEdit

Infestation

Een speler die het set effect van Guthan's armour, Infestation, activeert.

Infestation: Succesvolle aanvallen hebben de kans om de speler te genezen met evenveel lifepoints als de schade die toegebracht werd. Een hit van 500 schade zal 500 lifepoints genezen. Schade die weerkaatst wordt, bijvoorbeeld met behulp van de Ancient Curses, zal ook meegerekend worden: zo zal 200 schade, waarvan 50 weerkaatst wordt, in totaal voor 250 lifepoints genezen.

Dit set effect wordt beschouwd als een van de beste, aangezien het er voor kan zorgen dat de speler geen voedsel meer nodig heeft. Abilities als Meteor Strike of Overpower kunnen de speler gemakkelijk voor 3000-4000 lifepoints genezen en met behulp van de Berserk ability kunnen ook gewone aanvallen tot 2500 lifepoints genezen.

Aangezien het set effect niet bij elke aanval geactiveerd wordt, is het echter geen betrouwbare methode om te gebruiken als je bijna dood bent. Het is aangeraden om Guthan's equipment al te dragen als je nog een gemiddeld aantal lifepoints over hebt: na een tijdje zal je weer je volledige life points hebben, waarna je weer je gewone harnas kan dragen.

Ook is het niet aangeraden om Guthan's equipment te gebruiken tegen monsters waarbij een schild of een bepaalde helm nodig is. Voorbeelden zijn dragons, waar een anti-dragon shield of dragonfire shield nodig zijn, basilisks, waarbij een mirror shield nodig is, en verder ook bij andere Slayer monsters als banshees, aberrant spectres en dust devils, waarbij respectievelijk earmuffs, een nose peg en een face mask nodig zijn.

BonussenEdit

Melee weakness icon
Naam
Main hand bonussen Off-hand bonussen Defence-icon Constitution-icon Prayer-icon Attack-icon Ranged-icon Magic-icon Equipped inventory button
Type Schade Precisie Type Schade Precisie
Guthan's helmGuthan's helm P2P icon - - - - - - 297 +840 0 0 0 0 Head slot
Guthan's platebodyGuthan's platebody P2P icon - - - - - - 341 +1680 0 0 0 0 Torso slot
Guthan's chainskirtGuthan's chainskirt P2P icon - - - - - - 326 +1260 0 0 0 0 Legs slot
Guthan's warspearGuthan's warspear P2P icon Stab 1564 1486 - - - 0 +0 0 0 0 0 2h slot

BronnenEdit

King Arthur chathead
De inhoud van deze pagina is deels gebaseerd op de inhoud van de Guthan the Infested's equipment pagina van de Engelse RuneScape wiki. De auteurs van het oorspronkelijke artikel staan hier vermeld. De inhoud van de Engelse en de Nederlandse RuneScape Wiki valt onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0 licentie.