Wikia

Quest details:
Hazeel Cult
Startlocatie
Praat met Sir Ceril Carnillean in zijn huis ten zuiden van het kasteel in East Ardougne.
Uitgebracht op
Onbekend bewerk
Moeilijkheidsgraad
Duur
Kort
Enkel voor members?
Ja
Vereiste skills
Geen
Vereiste quests
Geen
Voorwerpen die nodig zijn
Geen (misschien voedsel of wapens om Clivet van level 13 te vermoorden, alleen voor spelers die de kant van Sir Ceril Carnillean kiezen)
Monsters te doden
Geen
Light creature Waarschuwing!

Start Edit

Sir Ceril Carnillean is woest. Er wordt steeds voorwerpen van hem gestolen waaronder zijn harnas. Zeg tegen hem dat je hem wilt helpen. Sir Ceril Carnillean vertelt je dat deze dieven zich schuilhouden in de grot ten zuiden van hier.

Hazeel cult chathoofd

Loop naar het zuiden, over de brug, en loop vervolgens een stukje naar het oosten todat je bij het uitroep teken op de kaart komt. Hier is een grot. Ga in de grot en praat met Clivet. Clivet is een volger van Hazeel. Praat met hem en hij zal je de geschiedenis over Hazeel in Ardougne vertellen.

Geschiednis van Hazeel in KandarinEdit

Clivet gesprek over Ardougne

Clivet die vertelt over de geschiednis

Het huis Carnillean behoort hier niet. De beheerder van Kandarin is heer Hazeel. Eén van de Mahjarrat's die Zamorak volgen. Vroeger was er een oorlog in deze landen, en de hatelijke Saradomin verklaarde een oorlog aan Zamorak. De Carnillean arriveerde en voerde oorlog met Hazeel voor vele jaren. Op één afschuwelijke nacht, bestormde de Carnillean Hazeel's huis en slachte iedere Zamorak volger af. De volgende ochtend verklaarde de Carnillean Kandarin als hun eigendom. Gelukkig was heer Hazeel een sterke Mahjarrat, en bereidde zijn terugkeer voor. De dag zal komen wanneer heer Hazeel terug keert en hij zijn zijn wraak los zal barsten.

Nu kunnen spelers kiezen wie ze helpen.

Hazeel's kant Edit

Spelers die Hazeel's kant kiezen, moet zeggen dat ze met hem mee doen. Nu wilt Clivet dat je iemand van het huis Carnillean vermoord. Hij geeft je vergif en wilt dat je het in het eten stopt. Hij vertelt je ook dat de butler bij Hazeel hoort en daar spioneert. Ga weer terug naar het huis van Sir Ceril Carnillean en ga de kelder in. Stop het vergif op de Range en ga weer terug naar Clivet. Hij vertelt je nu dat je goed werk hebt verricht maar dat je alleen de hond hebt vermoord. Hij geeft je een Hazeel teken. Nu moet je alle sewers valves goed zetten om door de grot te varen. Ga naar buiten en zet ale valves goed. Alle valves moeten rechts gedraaid worden behalve de gene die het dichtst bij de ingang van de grot is. Die moet naar links gedraait worden. Er zijn in totaal 5 vales.

Hazeel scrool vonst

De vondst van de sleutel

Als je alle valves goed hebt gedraait kun je met het vlot varen. Ga de grot in en vaar met het vlot naar de schuilplaats. Loop een stukje verder en praat met Alomone. Hij vertelt nu van alles over Hazeel. Ook zegt hij iets over een scroll dat in Carnilleans huis is. Vaar terug met het vlot en ga naar het huis van Sir Ceril Carnillean. Ga naar de kelder en doorzoek een krat. Je zult een sleutel vinden. Ga dan naar de eerste verdieping en klop tegen de muur waar je een ladder ziet. Als je door de muur bent kun je de ladder omhoog gaan. Je komt in een geheime kamer met een kist erin. Open de kist met je sleutel en pak de scroll en neem het weer terug naar de grot. Ga weer met het vlot terug naar de schuilplaats en praat met Alomone. Hij zal nu Hazeel oproepen. Hazeel verschijnt en zal je belonen. Hierna zal Hazeel naar het noorden gaan om de andere Mahjarrats te zien en weer op krachten komen. Hij zal zeggen dat hij jouw hulp later weer zult inschakelen als de tijd rijp is.

Hazeel cult plattegrond

Ceril's kant Edit

Als je voor de kant van de familie van Ceril wilt kiezen, kies dan: You're crazy, I'd never help you. Clivet zal boos worden en snel weg gaan via het vlot. Ga de grot uit en draai alle sewer vales om zoals op het plaatje hier staat afgebeeld.

Hazeel cult plattegrond

Probeer nu op de raft in de grot te staan. Je komt nu bij een aparte ruimte met de volgers van Hazeel. Praat met de man die Alomone heet. Hij is verbaasd je hier bent gekomen. Alomone valt je aan. Dood hem. Hij zal nu armour droppen. Breng het armour naar de Ceril. Vertel hem dat de butler ook in het complot zit. Ceril wil de butler boven ondervragen. De butler zal alles ontkennen en Ceril zegt dat je bewijs nodig hebt. Toch zal je belonen met geld. Je krijgt 5 Coins, terwijl de butler 1.995 Coins krijgt.

Doorzoek de klerenkast in het oostelijke kamertje van de eerste verdieping. Je zult bewijs vinden. Nu krijg je wel de volle beloning.

Beloning Edit

Hazeel cult beloning

Vervolg Questen Edit

  • Achievement diary van Varrock