Living Rock Caverns
Living Rock Cave kaart
Geografische informatie
Koninkrijk

Misthalin

Alleen voor members

Ja

Hoofdmuziek

Living Rock

Aantal verdiepingen

1

Sterkste monster

Living rock protector Living rock striker Living rock patriarch

Inwonende rassen

Dwarf en steenwezens.

De Living Rock Caverns, ook wel LRC genoemd, is een grot die alleen beschikbaar is voor Members. De grot is voor hoge levels bedoeld en werd uitgegeven op donderdag 17 september 2009. Het gebied is ontworpen voor spelers met een hoog Fishing, Cooking en Mining level, met daarbij een hoog combat. De grot is te vinden in het noordelijke gedeelte van de Dwarven Mine onder Falador en de Ice Mountain. Er zijn geen benodigdheden om in de grot te komen. Toen de Ice Mountain begon te smelten werd de grot ontdekt. Het water vond een weg naar beneden en de dwergen maakten een ingang vanaf de Dwergen Mine. De grot is echter een gevaarlijk gebied vol met Living rock protectors (level 120), Living rock strikers (level 140) en Living rock patriarchs (level 200) die aan kunnen vallen met Ranged en Melee. Het gebied is GEEN multicombat gebied, dus je kan maar één monster per keer aanvallen en GEEN Summoning gebruiken voor het vechten. De grot bevat ook een deposit bank, een bank waar je alleen voorwerpen kan instorten. Dit is bijvoorbeeld handig voor de voorraden die je in de grot wint.

De grot bevat hoge kwaliteiten voor hoge levels zoals het vissen van Cavefish en Rocktail, waarvoor je level 85 en 90 Fishing nodig hebt. Deze vissoort kan weer gebakken worden met de Cooking skill, waarvoor je level 88 cooking nodig hebt voor cavefish en 93 cooking nodig hebt voor rocktails. Ook is er nieuw gesteentes bij gekomen. Speciale gesteentes zijn overblijfselen van een gedood Rock wezen waarvan levende mineralen verkregen kunnen worden. Daarnaast zijn er rotsen met geconcentreerde aders Coal en Gold ores waaruit grote hoeveelheden erts verkregen kan worden. Voor deze rotsen heb je level 73, 77 of 80 mining nodig afhankelijk van de soort.

Vechten Edit

In de grot lopen drie verschillende monsters rond:

De Living rock striker zal van dichtbij met Melee aanvallen en van veraf met Ranged. Hij zal met stenen gooien, wat gezien wordt als een Ranged aanval. De overige monsters zullen alleen aanvallen met Melee. De grot is geen multicombat gebied, dus je zult maar door één monster tegelijk aangevallen worden. Het is aangeraden om een sterk melee armour mee te nemen. Spelers kunnen ook de verschillende monsters met ranged of een halberd aanvallen van een afstand zonder schade op te lopen. Echter, er lopen wel Living Rock Strikers rond die met Ranged kunnen aanvallen. Al deze monsters hebben zeer veel hitpoints voor hun level, maar hun defence is niet groot en hun melee aanval is niet zeer accuraat.

Mining Edit

Living Rock Cave mining

Een speler die Mining traint.

In de grot zullen verschillende Mining gesteentes te vinden zijn. Deze zijn te vinden bij het Miningicon icoon op de kaart. Deze gesteentes zullen gemined kunnen worden met een level van 77 of 80. Er zijn twee verschillende gesteentes:

Deze gesteentes zullen een geconcentreerd aantal Coal ore en Gold ore hebben. Er zijn in totaal 4 gold gesteentes en 8 coal rocks in de grot. Meer dan 50 coal of gold kan gehakt worden uit één steen.

Ook kunnen spelers mining trainen door een Living Rock remains uit te hakken. Een Living Rock remains is een overblijfsel van een Living rock protectors, Living rock strikers of een Living rock patriarch. Als een speler een monster doodt zal het lichaam in een rots veranderen dat gehakt kan worden met mining. Hiervoor zul je level 73 Mining moeten hebben en levert 8-16 Living minerals op. De eerste minuut na het doden van een living rock kan alleen de speler die het heeft gedood deze rots mijnen, hierna kunnen andere spelers dat ook doen. Als het hierna niet snel wordt uitgehakt zal het overblijfsel van de living rock verdwijnen.

Fishing Edit

In de grot zijn verschillende meertjes die ontstaan zijn uit de smeltende Ice Mountain. In deze watermeertjes zwemmen verschillende vissen die gevangen kunnen worden met Fishing. Hier kunnen twee vissen gevangen worden:

Om Cavefishs te vangen zul je een fishing level van 85 moeten hebben en het geeft 300 Experience per vangst. Deze moeten gevangen worden met een standaard bait en rod. Ze genezen 20 Hitpoints en zullen een +2 boost geven aan Attack, Strength, Defence, Ranged of Magic. Als je de vis rauw eet (met hulp van een Bunyip), zal het geen boost geven.

De Rocktail vissoort kan gevangen worden met een fishing level van 90 en zal per vis 380 Experience geven. Hiervoor is een fishing rod en Living mineral als bait nodig. Gebakken Rocktails zullen 230 lifepoints genezen en kan hierbij 100 Hitpoints hoger dan het maximum geven. Dit maakt het tot het beste voedsel in het spel.

NPCs Edit

Monsters Edit

Lrc patriarch
Living rock patriarch (level 200)

Striker
Living rock striker (level 140)

Lrc protector
Living rock protector (level 120)

Zie ookEdit