Wikia

Lumbridge Catacombs
Lumbridge Catacombs
Geografische informatie
Koninkrijk

Misthalin

Alleen voor members

Nee

Hoofdmuziek

The Pact

Aantal verdiepingen

3

Sterkste monster

Level 20 Dragith Nurn

Inwonende rassen

Undead en gevleugelde insecten en dieren

De Lumbridge Catacombs, liggen zoals de naam je misschien al doet vermoeden, onder Lumbridge. Om er te komen moet je wel The Blood Pact hebben gestart, om in het laagste verdieping te komen moet je deze quest hebben voltooid.
Lumbridgecatatombs

Een speler in de Lumbridge Catacombs

GeschiedenisEdit

Dragith Nurn is een tovenaar die gestudeerd heeft in de Wizards' Tower. Jammer genoeg studeerde hij ook necromancy. Hij heeft een geheime werkplaats onder de Lumbridge, de Lumbridge Catacombs dus. Hij wou bodys stelen van de Graveyard en er experimenten mee doen. Necromancy was als een verslaving voor hem. Xenia heeft hem overtuigd om een einde te maken aan dat alles. Dragith Nurn kon alle ondoden die hij had gemaakt niet vernietigen, daarom nam hij de wezens gevangen in de laagste verdieping van de Lumbridge Catacombs. Iedereen denkt dat hij is begraven in de tombe, maar dat is niet zo. Hij bouwde de tombe om de ingang naar de laagste verdieping te verbergen. Hij is nog altijd beneden in de tombe, in de laagste verdieping en hij weet ook dat wanneer hij dood gaat, hij terug levend zal worden als een monster. Daarom sloot hij zichzelf in met allemaal monsters.

BezighedenEdit

In de Lumbridge Catacombs zijn er verschillende dingen te doen, deze zijn zeker eens de moeite waard om te doen. Hieronder vind je ze allemaal.

The Blood PactEdit

De quest The Blood Pact speelt zich hier af. Hierin moet je iemand zien te bevrijden die door drie Zamorak-cultivitisten is gevangen genomen. De Zamorak-cultivisten zijn bezig met een ritueel uit te voeren. Je zal in deze quest 2 Zamorak-cultivisten doden (of niet), de laatste zal zichzelf opofferen voor het ritueel snel te beëindigen. Als beloning van deze quest mag je in de laagste verdieping van de
Masker van dragith nurn, compleet
Lumbridge Catacombs gaan.

Mask of Dragith UrnEdit

De ingang van de catacomben is in het kamertje waar je Reese hebt gedood. Je zult een lange grot tegenkomen, waar een heleboel monsters zijn. Deze monsters droppen onderdelen van de Mask of Dragith Urn.

  • Mask part 1 wordt door warped cockroaches, warped flies en corpse spiders gedropt.
  • Mask part 2 wordt door crawling corpse torso's en skeletons gedropt.
  • Mask part 3 wordt door warped rats, warped bats en corpse archers gedropt.
  • Mask part 4 wordt door skoblins en corpse mages gedropt.
  • Mask part 5 wordt door Dragith Nurn gedropt.

Demon statuettesEdit

Om dit te doen moet je de quest The Blood Pact hebben voltooid. In de laagste verdieping staan er verschillende demon statuettes op plinten. Haal ze eraf vecht tegen de aanvaller die de demon statuette bewaakt en geef ze aan Xenia. In ruil hiervoor zal Xenia je wat geld geven. Hieronder staat welk standbeeld hoeveel geld waard is:

Zoals je ziet kun je ze allemaal tesamen voor een prijsje van 2500 coins verkopen, mooi meegenomen toch?

Monsters Edit

Zie ook Edit