Wikia

R
Wikia

De minimap

echtvanboven zie je je minimap staan. Je minimap heeft eigenlijk 9 grote onderdelen (8 voor gratis spelers, 1 voor members):

KnopjesEdit

Hier tonen we je even alle knopjes die we hiervoor hebben opgesomt:

MinimapEdit

Het grootste dat je ziet is de minimap zelf, dit is een verkleinde versie van de worldmap en het is grafischer ook beter dan de worldmap.

Je constitutionEdit

Je constitution staan onder het kompas linksvanboven. Vroeger kon je in je Stats interface kijken hoeveel Constitution je nog over had voordat je zou doodgaan, nu is dit enkel nog te zien via de minimap. Als je gepoisond (vergiftigd) bent kan je hier op klikken, je zal dan een antipoison potion op drinken. Ook als je disease hebt van zogre fles eaters kan je hier op klikken om een dosis te drinken en je zo ervan te genezen.

Je prayer pointsEdit

Onder je constitution zie je een prayer icoon, hier zie je je aantal prayer points. Klik met de rechtermuisknop erop om een quick prayer in te stellen. Als je dan op het prayer icoon klikt wordt die prayer automatisch geactiveerd.

Je run energyEdit

Onder het prayer icoon staat je run energy, je kan er met de rechtermuisknop erop klikken en de optie 'rest' doen om zo te gaan zitten zodat je run energy sneller hersteld.

Je summoning points (Members!)Edit

Als je member bent zie je onder je run energy nog je summoning points. Voor meer informatie, zie summoning.

KompasEdit

Helemaal linksvanboven staat een kompas, klik op het kompas om automatisch je zicht naar het noorden te doen.

De worldmapEdit

Helemaal rechtsvanonder staat een worldmap icoon, klik hierop op de worldmap te openen.

Je help paneelEdit

Naast het uitlog-symbool staat een vraagteken, klik hierop voor hulp over het spel.

Het logout tekenEdit

Als je op het kruisje drukt krijg je de mogelijkheid om uit te loggen, dit betekend RuneScape verlaten.