Mogre
Mogre
Gevechtsinformatie
Combat level 60
Life points 480
Slayer level Level 32
Slayer XP 48
Aanvalsstijl Melee
Max hit 90
Zwakte Onbekend bewerk
100% drops Big bones
Examine An angry Ogre in a funny hat.
[bekijk][overleg]

Mogres zijn Slayer monsters waarvoor level 32 Slayer nodig is om te doden. Ze kunnen alleen gedood worden nadat de Mogre miniquest voltooid is. Mogres, moeten uit het water gelokt worden met Fishing Explosives, waarna ze de speler die ze gelokt heeft zullen aanvallen. Om ze te lokken moet je een paar stappen van de vis plek gaan staan bij mudskipper point, en de explosiven gebruiken op de vis plek. Spelers mogen ook Super Fishing Explosives gebruiken als ze de Kennith's Concerns quest voltooid hebben. Hun naam lijkt een samenvoeging van "marine/mudskipper" en "ogre". Ze raken slecht en hebben een lage defence.

GeschiedenisEdit

De mogres zijn vermoedelijk afstammelingen van het Bandos' army, wat hij gebruikt heeft tijdens de God Wars. Zoals de jogres de ogres uit de tropen zijn, zijn de mogres de ogres die onder water voortplanten, en mogelijk door Bandos aangepast om onder water adem te halen. Dit ras is vermoedelijk gefokt om de vijand van Bandos onder water te bestrijden.

Locaties Edit

Strategie Edit

Om met Mogres te kunnen vechten moeten spelers eerst de mini-quest voltooien, die je kan beginnen door te praten met Skippy in Rimmington. Na afloop is het mogelijk om Mogres uit het water te lokken met Fishing Explosive (of Super Fishing Explosive) op de vreemde vis plaatsen bij mudskipper point. Mogres droppen veel rauwe vis dus het is mogelijk om hier lang te blijven zonder te banken als spelers een axe en een tinderbox meenemen om het voedsel te koken. Na het starten van A Fairy Tale part II-Cure a Queen, is het makkelijk om te banken in Zanaris met de Fairy Ring (A-I-Q) die midden in het schiereiland ligt.

Drops Edit

100% dropsEdit

Afbeelding Voorwerp Kwantiteit Zeldzaamheid Marktprijs
Big-bones Big bones 1 Altijd Bekijk de marktprijs

Seed dropsEdit

Afbeelding Voorwerp Kwantiteit Zeldzaamheid Marktprijs
Watermelon seed Watermelon seed 1 Veel Voorkomend Bekijk de marktprijs
Limpwurtseed Limpwurt seed 1 Veel Voorkomend Bekijk de marktprijs
Cactus seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Potato seed Potato seed 1 - 4 Veel Voorkomend Bekijk de marktprijs
Onion seed Onion seed 1 - 3 Veel Voorkomend Bekijk de marktprijs
Cabbage seed Cabbage seed 1 - 3 Veel Voorkomend Bekijk de marktprijs
Mushroom spore 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Wildblood seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Jangerberry seed 1 Veel Voorkomend Bekijk de marktprijs
Evil turnip seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Guamseed Guam seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Marrentill seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Tarromin seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Harralander seed 1 Veel Voorkomend Bekijk de marktprijs
Ranarr seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Toadflax seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Strawberry seed Strawberry seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Spirit weed seeds Spirit weed seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Irit seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Avantoe seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Kwuarm seed 1

Zeer Zeldzaam

Bekijk de marktprijs
Snapdragon seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Cadantine seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Lantadyme seed 1

Zeer Zeldzaam

Bekijk de marktprijs
Dwarf weed seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Torstol seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Whiteberry seed 1 Zeer Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Belladonna seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs
Sweetcorn seed Sweetcorn seed 1 Zeldzaam Bekijk de marktprijs

Overige dropsEdit

Overige informatie Edit

  • Spelers kunnen voorwerpen zoals Flippers en Mudskipper hat krijgen als drops van Mogres. Deze voorwerpen zijn unique en alleen gedropped door Mogres.
  • Een Crunchy claw token kan aan Nung gegeven worden in ruil voor een baby Giant crab.
  • Mogres, en alle andere Ogre, kregen een grafische update op 17 March 2009, met het uitbrengen van The Chosen Commander quest.
  • Mogres zeggen steeds iets als ze uit het water komen, zoalse : "Da boom-boom kill all da fishies!", (worringly) "I smack you good!", "Smash stupid human!", "Tasty human!" en nog een paar.
  • Dit is een redelijke manier voor spelers om aan raw sharks te komen zonder het fishing level te hebben om ze te vangen.

Zie ookEdit