Recipe for Disaster (in het Nederlands Recept voor een ramp) is de honderdste quest die uitkwam in RuneScape. Recipe for Disaster is een speciale quest, aangezien de hele quest bestaat uit 10 subquests. De subquests zullen een moeilijkheidsgraad hebben van makkelijk tot zeer moeilijk. De quest staat erom bekend dat bijna alle spelers de quest kunnen starten maar slechts veel minder spelers de hele quest kunnen voltooien.

DetailsEdit

Quest details:
Recipe for Disaster
Startlocatie
Praat met de Cook in het kasteel van Lumbridge op de begane grond.
Uitgebracht op
Moeilijkheidsgraad
Duur
Extreem lang
Enkel voor members?
Ja
Vereiste skills
Onbekend bewerk
Vereiste quests
Onbekend bewerk
Voorwerpen die nodig zijn
Zie onder
Monsters te doden
Geen
Light creature Waarschuwing!

Deze pagina bevat informatie die je misschien liever zelf wilt ontdekken.

Subquest 1: Another CookEdit

Quest details:
Recipe for Disaster
Startlocatie
De Cook in Lumbridge Castle's kitchen.
Uitgebracht op
Moeilijkheidsgraad
Duur
Kort
Enkel voor members?
Ja
Vereiste skills
Onbekend bewerk
Vereiste quests
Onbekend bewerk
Voorwerpen die nodig zijn
Monsters te doden
Geen
Light creature Waarschuwing!

Deze pagina bevat informatie die je misschien liever zelf wilt ontdekken.

QuestEdit

Cook (Lumbridge) chathead

BeloningenEdit

Another Cooks Quest reward

Subquests 2 tot 9Edit

De geheime raad Edit

De raad bevroren in tijdEdit

Lumbridge Secret Council

De bevroren kamer leden.

  • Een filmpje zal worden afgespeeld waar Duke Horacio de raad toespreekt en dat opeens zal de Culinaromancer verschijnen en het feest bederven met een magische spreuk.
  • Daarna verscheen Gypsy Aris van Varrock, die te laat was, en spreekt een spreuk uit om iedereen (behalve de speler en haar) stil te zetten in de tijd. Spelers komen er hier achter dat de Culinarmancer honderd jaar geleden een kok was in Lumbridge Castle .
  • Om elk lid te beschermen voor de Culinarmancer's spreuk, moet de speler elk lid haar of zijn lievelingsmaaltijd serveren. Gypsy zal de speler veilig weg teleporteren.
  • Nu moet jij uitzoeken wat de lievelingsmaaltijden zijn van elk lid. Elk lid van de raad is een aparte subquest samen met het verslaan van de Culinaromancer. Elke subquest geeft 1 quest point na het voltooien en geeft toegang tot de voorraden uit Culinaromancer's Chest.

Het bevrijden van de leden van de raadEdit

Er zijn negen raad leden die de speler moet bevrijden:

Image Naam

Eisen

Benodigde spullen
Goblin Generals icon
Freeing the Goblin Generals
Mountain Dwarf icon
Freeing the Mountain Dwarf
Evil Dave icon
Freeing Evil Dave
  • Level 25 Cooking-icon

Lumbridge Sage icon
Freeing the Lumbridge Sage
  • Level 40 Cooking-icon

Pirate Pete icon
Freeing Pirate Pete
  • Level 31 Cooking-icon

De mogelijkheid om tegen een 5 level en 50 monsters te verslaan.

Skrach Uglogwee icon
Freeing Skrach Uglogwee
  • Level 41 Cooking-icon
  • Level 20 Firemaking-icon

Sir Amik Varze icon
Freeing Sir Amik Varze
  • De Legends Quest gestart hebben (Minimaal het gedeelte in de jungle.
  • De mogelijkheid om een level 145 Black dragon te verslaan.
Monkey Ambassador icon
Freeing King Awowogei
  • Level 70 Cooking-icon (Note: Tijdelijke boosts mogelijk; zie Cooking)
  • Level 48 Agility-icon
  • Je moet een level 92 Big Snake kunnen verslaan

Subquest 10: Killing the CulinaromancerEdit

  • Nadat je alle subquests heb voltooid en alle leden hebt bevrijdt, zal er een filmpje afspelen waar Gypsy Aris de tijdlijn herstart door te zeggen “Tempus procedit!" De Culinaromancer zal zich terug trekken door de portal. Vervolgens zal Gypsy zeggen dat de speler door de portal moet gaan om hem te verslaan.
Afbeelding Naam Benodigdheden Benodigde voorwerpen
Culinaromancer chathead Defeating the Culinaromancer
  • 176 Quest points
  • Alle boven genoemde subquests voltooien.
  • Desert Treasure
  • Horror from the Deep
  • De mogelijkheid om het op te nemen tegen monsters van level 75 tot 149 zonder prayer en summoning.

BeloningenEdit

Recipe for Disaster (Defeating the Culinaromancer) reward

Volledige beloning (voor alle 10 subquests)Edit

Spelers die alle 10 de subquests hebben voltooid zullen de volgende beloningen krijgen:

Volledige benodigdheden voor alle 10 de subquestsEdit

MuziekEdit