Old-king-black-dragon
Door een recente update in RuneScape, kan de informatie in dit artikel verouderd zijn. Je kan dit artikel verbeteren door de informatie toe te voegen
Ring of wealth
Dragonstone ring
Algemene informatie
Uitgebracht op Onbekend bewerk
Ook bekend als? Wealth ring, ROW
Alleen voor members? Ja
Quest item? Nee
Ruilbaar? Ja
Examine An enchanted ring.
Gewicht 0.1 kg
Marktinformatie
High Alchemy 10.575 coins
Low Alchemy 7.050 coins
Winkelprijs No coins
Exchange prijs 10.075 coins (info)
[bekijk][overleg]

Een Ring of wealth kan gemaakt worden van een Dragonstone ring door die te enchanten met de spreuk Enchant Level 5 Jewellery, waarvoor een Magic level van 68 nodig is. De ring of wealth verhoogd de kans om betere, zeldzamere monsters drops te krijgen, en de kans op een beter item van een clue scroll of minigame.

Ook al geeft Jagex niet veel details vrij, in een issue van God Letters het artikel Guthix Ponders is verklaard dat monster drops bepaald worden door een draai aan een "rad". Als je een monster doodt, wordt het eerste rad gedraaid. Als het uitkomt op "rare item," wordt een ander rad gedraaid wat bepaald welk rare item het zal zijn. Het rad kan echter ook op een leeg vlakje belanden, dat wilt zeggen dat je dan niets krijgt. De Ring of wealth verlaagt de kans dat je op zo'n leeg vakje terechtkomt nadat het rad eerst op een rare vakje is gekomen. Bijvoorbeeld, als een monster gedood word, en het eerste rad komt op rare terecht, en het tweede zou normaal gezien op een leeg vakje beland zijn, zorgt de ring ervoor dat het rad meestal verder draait naar het volgende item. Het gerucht bestaat ook dat het de drop kans van charms(member item gebruikt voor summoning) zou verhogen.Dit is echter niet bewezen door Jagex. Sommige spelers vinden het de moeite niet om hem te dragen omdat ze zich afvragen of het wel nuttig is als je in de plaats van niets gewoon rune javelin of rune spear enzo zou krijgen omdat er ook ringen zijn die wel nuttig voor combat zijn. Een moderator heeft tijdens een interview gezegd dat de ring alleen op een domme manier werkt, waarna hij verklaart dat de ring alleen werkt op monsters die ook gems droppen. Hij zegt wel dat een ander voordeel is dat hij de kans verhoogt op oude dragon panser(geen dragon full helm enzo dus)

De Ring of Wealth heeft ook nog een andere speciale eigenschap: Sinds 16 maart 2011 hebben monsters de mogenlijkheid gekregen om een hele waardevolle drop achter te laten, genoemd de Special Drop .

TeleporterenEdit

Met de Ring of Wealth kun je sinds de update van woensdag 16 maart ook teleporteren met de ring. De locaties waar heengeteleporteert kan worden zijn:

De ring heeft het zelfde charge(s) systeem als Amulet of Glory.

Misc.Edit

  • De Ring of wealth verhoogt de kans op het krijgen van een clue scroll.
  • De Ring of Wealth heeft GEEN effect op drops met LootShare aan.
  • Het gerucht dat de ring slechtere drops geeft is niet waar.
  • Spelers zeggen dat de Ring of wealth de kans op een Defender verlaagt. Ook dit is niet waar - het verhoogt juist de kans op defenders.
  • De Ring of Wealth verhoogt de kans op gems bij mining.
  • De Ring of Wealth geeft 2x het aantal gems dat je vindt tijdens mining.
  • De ring of wealth kan ook je coins drop verhogen tot 450 coins.

ReferencesEdit

als er in de text screen in het goud " your ring of wealth shines more brightly" staat, dan krijg je een goeie drop.