Wikia

Robes of subjugation set equipped

Een speler die de robes of subjugation draagt.

De robes of subjugation is een magic uitrusting die bestaat uit de hood of subjugation, garb of subjugation, gown of subjugation, gloves of subjugation, boots of subjugation en ward of subjugation. Deze voorwerpen kunnen verkregen worden als zeldzame drop van K'ril Tsutsaroth en zijn bodyguards, Zakl'n Gritch, Balfrug Kreeyath en Tstanon Karlak. Om deze uitrusting te kunnen dragen is 70 Defence en 70 Magic vereist.

De robes of subjugation is "power armour": het geeft 10% bonus bij de magic schade die je toebrengt als je de hele set (de ward is niet nodig) draagt. Elk onderdeel geeft ook een eigen, maar kleinere bonus. De defensieve bonussen zijn echter lager dan die van Barrows equipment, het level 70 "tank armour".

Het wordt beschouwd als de Magic variant van het Bandos equipment en het Armadyl equipment.

GeschiedenisEdit

De robes werden lang geleden gecreëerd in opdracht van Zamorak, toen die pas een god geworden was. Hij was immers bang dat zijn volgelingen hem niet trouw zouden blijven en hem uiteindelijk zouden verraden, net zoals hij dat zelf met Zaros gedaan had. Daarom bezocht hij Razulei in de Infernal Dimensions en gaf hij hem de opdracht om de robes of subjugation te creëren, krachtige gewaden, doordrongen met pure wreedheid. Zamorak beloonde Razulei rijkelijk en gaf de gewaden aan zijn magiërs. Die haalden magische krachten uit de gewaden en wouden Zamorak met die krachten overtreffen, maar ze leden alleen maar helse pijnen. Ze probeerden om de kracht van de gewaden te gebruiken om die pijn te verminderen, maar dat zorgde er alleen maar voor dat de pijn erger werd en dat ze uiteindelijk stierven.

Nadat Zamorak verbannen werd, bleven zijn volgelingen die hem wouden laten terugkeren hem trouw, zodat ze de krachten van de gewaden konden gebruiken zonder pijn te lijden, zodat hun krachten bloeiden in de naam van Zamorak.

BonussenEdit

Magic weakness icon
Naam
Main hand bonussen Off-hand bonussen Defence-icon Constitution-icon Prayer-icon Attack-icon Ranged-icon Magic-icon Equipped inventory button
Type Schade Precisie Type Schade Precisie
Hood of subjugationHood of subjugation P2P icon - 13 - - 6 - 259 +720 1 0 0 0 Head slot
Garb of subjugationGarb of subjugation P2P icon - 23 - - 11 - 298 +1440 2 0 0 0 Torso slot
Gown of subjugationGown of subjugation P2P icon - 16 - - 8 - 285 +1260 1 0 0 0 Legs slot
Boots of subjugationBoots of subjugation P2P icon - 6 - - 3 - 64 +180 1 0 0 0 Feet slot
Gloves of subjugationGloves of subjugation P2P icon - 6 - - 3 - 64 +180 1 0 0 0 Gloves slot
Ward of subjugationWard of subjugation P2P icon - - - - - - 297 +1050 1 0 0 0 20px