Skeletal Wyvern
Skeletal Wyvern
Gevechtsinformatie
Combat level 140
Life points 210
Slayer level Level 72
Slayer XP 2000
Aanvalsstijl Melee, Ranged, Ice Breath
Max hit 150 met range of melee, 100 met breath met dragon schield, 500+ met breath zonder schild.
Zwakte Slash weakness icon Slash
Overige informatie
Alleen voor members? Ja
Uitgebracht op 12 december 2005
100% drops Wyvern bones
Examine A very dangerous pile of animated Wyvern bones.
[bekijk][overleg]

Skeletal Wyverns (Draconis Ossis) zijn erg gevaarlijke monsters die Granite legs kunnen droppen en de zeldzame Draconic visage. Level 72 Slayer is nodig om ze te doden. Een Elemental shield, Mind shield, Body shield, Cosmic shield, Chaos shield of Dragonfire Shield moet worden gedragen tijdens het vechten met wyverns, anders zal de speler geraakt worden voor heel hoge schade. Ze zijn de laagste level monsters die Draconic visage droppen.

Doden van een Skeletal Wyvern is nodig voor het voltooien van de Falador Diary.

Sterke en zwakke punten Edit

Wyverns vallen aan met melee of range, met daarnaast een Freezing-breath attack. Deze magic attack kan een speler bevriezen vergelijkbaar met de Ancient Magicks ice barrage spell. De accuracy van de breath attack is NIET afhankelijk van Armour/Magic defence. Het raakt onafhankelijk van armour; het dragonfire schield is de enige optie dat hun breath kan beinvloeden.

Spelers kunnen hun breath ontwijken door op een afstand van 6 vakjes of meer te blijven, want hierdoor zullen ze alleen hun ranged attack gebruiken. Vervolgens kunnen spelers zichzelf volledig beschermen met Protect from Missiles en de wyvern doden met Ranged of Magic. Nadat wyverns niet meer aggressief zijn kan de tunnel tussen de ice warriors/ice giants en de skeletal wyverns gebruikt worden als een safe spot, en omdat de max range van een crossbow langer is dan de max range van de wyvern's attack, kan Protect from Missiles worden uitgezet. Als de wyvern niet meer vast zit achter de tunnel ingang, ga dan naar buiten in de grot met de ice warriors en ice giants, maar loop niet verder - er is een kleine plek waar tolerantie van de wyverns niet verloren gaat. Als je verder wegloopt zullen ze weer aggressief worden. Log uit en weer in, en ga terug naar de safe spot in de wyvern grot zonder dat tolerantie verloren gaat.

  • Gebruik van Protect from Melee prayer, samen met prayer potions, is aanbevolen want wyverns raken vaak heel hoog. Spelers kunnen steeds schade krijgen van de freezing-breath attack, maar veel minder. Omdat het nodig is een elemental/mind shield te gebruiken, ranging attacks zijn alleen mogelijk met one-handed wapens. Wanneer wyverns omhoog springen en blauw licht afgeven dan gaan ze aanvallen met een range attack. Spelers kunnen dan tijdelijk hun Protect from Ranged prayer aanzetten waardoor ze alleen schade krijgen van de ice breath magic attack.
  • Wyverns hebben een gigantisch hoge Magic defence; om ze met magic te doden heb je vaak meer dan 100 slayer darts nodig om een wyvern te doden.
  • Het is handig om eerst aan te vallen met een giftig wapen zoals een dragon dagger. Daarna kan de speler wisselen naar een wapen van eigen voorkeur. Het lijkt erop dat skeletal wyverns een zwakte hebben voor slashing attacks.
  • Het moet opgemerkt worden dat hoewel wyverns skeletten zijn, ze niet tellen als ondoden maar meer een animated stel botten. Wyverns zijn dan ook niet gevoelig voor de effecten van de Salve Amulet of de spell Crumble Undead. Het moet ook opgemerkt worden dat wyverns ook niet gelden als draken (ook al droppen ze Draconic Visage), dus de Fist of Guthix Dragon Slayer Gloves geven geen bonus en het Antifire potion heeft geen invloed op de wyvern's ice breath attack.
Skeletal wyvern

de oud graphics van een skeletal wyvern

Locatie Edit

Asgarnian Ice Caves

Drops Edit

100% drop: Wyvern bones

  • 20-420 Coins
  • 2 Charms (Crimsons worden vaak gedropt.)

Runes Edit

Wapens en armours Edit

Bolts Edit

Overige Edit

NotesEdit

Skeletal Wyverns worden genoemd in Tarn's diary:

Al mijn lange uren van onderzoek hebben eindelijk nut gehad! Vandaag heb ik een oud rapport ontdekt in de grote bibliotheek, waarin een gedetaileerde ceremony is beschreven voor het teruggeven van leven aan machtige beesten nadat ze dood zijn gegaan. Ik zal eindelijk in staat zijn de geheimen te ontrafelen van de Skeletal Wyverns!