Wikia

Big fish Squeal of Fortune bestaat niet langer in RuneScape.
Grim Reaper schoonmaken Dit artikel heeft een schoonmaak nodig!

Dit artikel of sectie moet verbeterd worden.

De Squeal of Fortune (SOF) is een rad van fortuin dat toegankelijk is voor zowel gratis als betalende spelers. Het SOF werd geïntroduceerd op 28 februari 2012.

Squeal of Fortune

Gratis spelers krijgen één gratis spin (draai) per dag, members twee. Deze spins worden elke dag om middernacht UTC, oftewel 01:00 (wintertijd) of 02:00 (zomertijd) Nederlandse tijd. Verder kunnen spins met echt geld gekocht worden.

Mogelijke beloningen zijn o.a. armour, wapens, xp lampen, coins. De speciale wapens en armour van de Squeal, bijvoorbeeld "lucky godswords", hebben dezelfde stats als hun gewone versies, maar kunnen niet worden verkocht. Zo probeert Jagex de economie zo min mogelijk beïnvloed te laten worden door het SOF. De "lucky" items worden bepaald door de zeldzaamheid van het item en niet de waarde ervan.

Squeal of Fortune Button

the squeal of Fortune knop

Als een speler inlogt, dan is er een klein interface dat ergens op je spelscherm verschijnt; Je kan dit verplaatsennaar naar waar je wilt. Als je op het interface klikt van Yelps, de gastheer op de linker kant kan het interface om de activiteit te beginnen. Niet alle items zijn beschikbaar bij elke draai; er verschijnt een selectie van 13 items, die altijd één zeer zeldzaam item, twee zeldame items, 4 ongewone items en 6 gewone items. De selectie van de 13 items verandert elke keer bij een nieuwe spin. Maar bij een enkele spin zal gewoon uitloggen de selectie niet veranderen. De selectie verandert alleen als je nog een keertje draait. De lijst van items worden getoont in een lijn met boxen aan de onderkant van het scherm. Als je een keertje draait zal je zien dat er een lichte gloed op de box komt. Als je op de groote rode knop duwt aan de rechterkant van het scherm stop je het wiel. Als het gloeien stop met verplaatsen dan krijgt de speler de optie om de beloning naar hun bank te sturen (items zoals rune platebody enz.), rugzak (voor xp lampen) of de money pouch of ze kunnen de optie kiezen om het gewonnen item weg te gooien. Als je rugzak vol is en je hebt bijvoorbeeld een xp lampen gewonnen, dan sluit je gewoon het het interface scherm bank je een paar items en open je de activiteit opnieuw en dan kan je alsnog je item toe eigenen.

Het wiel zijn grafic deelt niet mee hoeveel kans je hebt dat het wiel stopt op een bepaalde box. Maar de kans voor een zeer zeldzaam item is aanzienlijk kleiner dan 1 op 13. Als er een super zeldzaam item wordt gewonnen, wordt er een bericht verspreid naar de chatbox van alle spelers in elke wereld. Het wordt afgebeeld als de naam van de speler en het item dat hij gewonnen heeft in een korte mededeling onder nieuws in de chatbox.

''Het tijdstip waarop een speler op de knop duwt bepaald niet de buit die verkregen' wordt. Zodra de knop wordt ingedrukt, wordt het item willekeurig gekozen en de gloed zal daar dan ook op stoppen.' OPMERKING: als je dubbel klikt op de rode spinknop zal het wiel onmiddellijk stoppen op het willekeurig item. Je zal in theorie het zelfde item krijgen dan als je het wiel laat draaien. Door dubbel te klikken sla je gewoon het filmpje over.

Als gevolg ven een in eerste instatie onaangekondigde update op 2 april 2012, Kan je squal of fortune draairondjes kopen met Jcoins , Jagex microtransactie munt, en echt geld. Dit heeft geleid tot controversatie, Omdat de update er voorzorgde dat mensen die in de echte wereld toegang hebben tot veel geld een voordeel hebben tegenover runescape spelers voor wie veel geld in het echte leven niet van zelfsprekend is. De update resulteerde in duizenden klachten op de forums. Veel klachten gingen over de uitspraak die Jagex eerder datzelfde jaar had gemaakt: "We don’t want players to be able to buy their way to success in RuneScape. If we let players start doing this, it devalues RuneScape for others. We feel your status in real-life shouldn’t affect your ability to be successful in RuneScape." op 4 mei 2012 heeft Mark Gerhard een mededeling gepost op de runescape genaamd: SoF Feedback Response. Hierin verteld de CEO van runescape over de bedoelingen en de misverstanden van de SOF.

"Squeal_of_Fortune_Lobby.png"

Het verkrijgen van meer spinsEdit

Op 2 april 2012, was er een update dat er voor zorgde dat er een verscheidenheid aan manieren bij kwam voor Squal of Fortune spins te verkrijgen. Als een van deze bonus spins, genaamd spin tickets worden verkregen, moet je er simpelweg gewoon een keertje op klikken en ze komen bij je totaal aantal spins. De extra manieren om spins te verkrijgen worden hieronder vermeldt.

opmerking: als je spins wilt kopen, is het belangrijk om te onthouden dat deze zullen vervalen na 6 maanden. Spins dat je op gelijk welke andere manier hebt verkregen zullen niet vervallen.

Monster drops - FTP en P2PEdit

Monsters, exclusief monsters in sommige minigames en Dungeoneering, hebben een zeldzame kans voor het droppen van een Squeal of Fortune ticket dat gebruikt kan worden voor een extra spin.

Skilling activiteiten - F2P en P2PEdit

Je hebt ook kans om een extra spin te verkrijgen als je deelneemt aan elk type van skilling waar je ook een Shattered Heart of strange rocks kunt krijgen. Dit betekend dat je bij het trainen van prayer en summoning geen extra spin kunt krijgen. Als je rugzak vol is, zal het extra spin ticket automatisch bij je spins worden opgeteld. Het is niet zoals een strange rock dat er een item uit je rugzak wordt vervangen door een spinning ticket.

Distractions and Diversions(D&D) die je belonen met een spin ticketEdit

Je kan een extra spin verkrijgen als beloning door het deelnemen aan Distractions and Diversions.Elke D&D zal wekelijks een gegarandeerde spin aanbieden, terwijl de Troll Invasion elke keer de speler zal belonen met een spin dit omdat het een maandelijkse D&D is. De D&D waar je elke week een spin kan krijgen kan je bekijken op het Squeal of Fortune beloning's scherm.

D&Ds dat belonen met spins zijn:

  • The Circus; één van de evenementen voltooien.
  • Evil Tree; De Evil tree aanvallen. ( alleen aanvallen volstaat)

Kopen van spinsEdit

Je kan extra spins kopen in groepen van 10, 20 of 40 spins, met vijf gratis spins als je er 20 koopt, en een 35 gratis spins als je er 40 koopt.Denk er wel aan da de spins vervallen na 6 maanden. Je kan maximum 200 euro besteden aan spins. waar kan je ze kopen?

De prijzen van de spins zijn de volgende:

Hoeveelheid 10 spins 20 spins (met 5 bonus spins) 40 spins (met 35 bonus spins)
Britse Pond £3.50 £6.99 £13.99
VS dollar $4.99 $9.99 $19.99
Euro €3.99 €8.00 €16.00
Australische dollar $4.99 $9.99 $19.99
Canadese dollar $4.99 $9.99 $19.99
Nieuw-Zeelandse dollar $5.99 $11.99 $23.99

Zweedse kronen

30 SEK 60 SEK 120 SEK
Litouwse litas 11.99 Lt 23.99 Lt 47.99 Lt
Deense Kronen 25 DKK

50 DKK

100 DKK

QuestsEdit

Sinds de update op 24 April 2012 geeft Het voltooien van quests de speler 2 extra spins. Ook het completen van vernieuwde quests zoals Death plateau quest.

BeloningenEdit

Lucky Armadyl equipment equipped

Dit is een lijst met mogelijke beloningen. Items gemarkeerd met een (m) zijn P2P items. Als een niet-betalende speler ze krijgt kan hij deze niet toe-eigenen alleen als hij zijn account upgrade naar een P2P account.

xp lampen Edit

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Small lamp small xp lamp 1 Vaak voorkomend Wordt niet verkocht
Medium XP lamp Medium xp lamp(m) 1 Weinig voorkomend wordt niet verkocht
Large lamp Large xp lamp(m) 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Huge lamp Huge xp lamp(m) 3 Heel zeldzaam wordt niet verkocht

geld prijzen (kan wel geruild worden) Edit

Coins 25 Coins 50 Vaak voorkomend Wordt niet verkocht
Coins 10000 coins 5000 Weinig voorkomend wordt niet verkocht
Coins 10000 coins 50,000 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Coins 10000 coins 10,000,000 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Coins 10000 coins 200,000,000

Heel zeldzaam

wordt niet verkocht

Cosmetische kleding (m) Edit

Curled Horns Curled horns 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Long Horns Long horns 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Arcane Tattoo Acrane tattoo 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Bold Tattoo Bold tatoo 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Intricate Tattoo Intricate tattoo 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Marauder Tattoo Marauder tattoo 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Mystic Tattoo Mystic tattoo 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Tribal Tattoo tribal tattoo 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Swagger Stick swagger stick 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Swag Bag Swag bag 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht
Flying Goblin Hat Flying goblin hat 1 Heel zeldzaam wordt niet verkocht

ArmorEdit

Lucky Armadyl helmet Lucky armadyl helmet 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky Armadyl chestplate Lucky armadyl chestplate 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky Armadyl chainskirt Lucky armadyl chainskirt 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky Bandos chestplate Lucky bandos chestplate 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky Bandos tassets Lucky Bandos tassets 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky dragon chainbody Lucky dragon chainbody 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky dragon full helm Lucky dragon full helm 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky dragon platebody Lucky dragon platebody 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky elysian spirit shield Lucky elysian spirit shield 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky divine spirit shield Lucky divine spirit shield 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky spectral spirit shield Lucky spectral spirit shield 1 Zeldzaam wordt niet verkocht
Lucky arcane spirit shield Lucky arcane spirit shield 1 Zeldzaam wordt niet verkocht