Stranger
Stranger
Gevechtsinformatie
Combat level 95
Life points 830
Slayer level Nee
Agressief? Ja
Giftig? Ja
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Melee
Max hit 160 (ongeveer)
Zwakte Melee weakness icon Melee
100% drops Bones
Examine Very mysterious looking...
[bekijk][overleg]
1rightarrow Bekijk de pagina Shady stranger voor de verdachte buitenstaanders in Draynor Village.
Een Stranger verschijnt soms als je een diamant van Azzanadra in je inventory hebt. Hij draagt een Dragon dagger (p++) en volgt voor hem de dichtstbijzijnde persoon. Als je de quest Desert Treasure nog niet gestart hebt kan je hem niet aanvallen, als je dat wel probeert komt er een bericht met: "He has no interest in fighting you."

In zeldzame gevallen wil hij ook weleens mensen aanvallen die Desert Treasure niet hebben gestart, en geen diamant van Azzanadra in hun inventory hebben. Dit zorgde voor grote problemen omdat die mensen de Stranger niet konden aanvallen. Het is onbekend of Jagex deze kwestie heeft aangepakt.

In recente verslagen wordt vermeld dat hij ook na Desert Treasure verschijnt, maar je alleen laat als je uitlogt of een tijdje wacht.

Er zijn ook extreem zeldzame gevallen dat hij op gratis werelden verschijnt. Hij zou zijn eigen wapen gebruiken, welke voor members is, en je kan spullen voor members eenmaal niet gebruiken in de gratis wereld. Deze situatie ontstaat waarschijnlijk omdat members in- en uitloggen op gratis werelden.

Hij gebruikt een Dragon dagger (p++). Hij gebruikt de special attack zeer vaak, want hij heeft geen limiet daarvoor. Als je hem wil bevechten, is het streng aanbevolen om Protect from Melee aan te zetten, hoewel dit niet voorkomt dat hij jou vergiftigt. Daarvoor moet je een antipoison gebruiken.

VermijdenEdit

Wanneer je deze vreemdeling te zien krijgt verschilt, maar je moet wel een diamant van Azzanadra in je inventory hebben. Om het risico te minimaliseren dat je doodgaat, moet je deze dingen doen:

  • Als je hemn wil bevechten moet je altijd een wapen bij de hand hebben.
  • Neem altijd een antipoison mee wanneer je een diamant hebt.
  • Prayer is aanbevolen, omdat hij 160 kan hitten!
  • Wanneer je hem niet wil bevechten, moet je snel wegrennen, en niet meer terugkomen! Je kan bijvoorbeeld auto-retaliate uitzetten.
  • Als hij voor je verschijnt, is het aanbevolen dat je hem doodt zodat hij andere spelers in de buurt niet lastig valt, hoewel het extreem zeldzaam is dat hij iemand anders aan gaat vallen.
  • Probeer alle diamanten die je krijgt zo snel mogelijk op de bank te zetten! Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de vreemdeling verschijnt wanneer je net een diamant gekregen hebt. Dat is natuurlijk erg vervelend!

WeetjesEdit

  • Nadat je Desert Treasure af hebt gemaakt kan de vreemdeling ook verschijnen. Je kan hem dan niet aanvallen, maar hij volgt je wel. Als je wegrent zal hij zijn interesse over jou verliezen en een andere speler volgen, zelfs als die speler Desert Treasure nog niet gestart heeft. Het lijkt ook dat hij naast een Dragon dagger ook Black dragon hide caps en body draagt