Wikia

Wikify Dit artikel of sectie moet gewikificeerd worden, om te voldoen aan de RuneScape Wiki's kwaliteit standaard.
Help alsjeblieft door het toevoegen van interne links, of door het verbeteren van de gehele layout.

Crafting Dit artikel mist een of meerdere infobox(en).

Je kunt helpen door er toe te voegen. Bewerk deze pagina om het te verbeteren.

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Timfraku in Tai Bwo Wannai, het dorpje ten zuiden van Brimhaven

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Jungle Potion hebben voltooid. Je hebt ook 30 Cooking, 15 Agility en 5 Fishing nodig. Je hebt 65 fishing nodig als je je eigen Karambwan wil vangen, maar als het goed is krijg je die vis ook in de quest. Je kunt de vis ook kopen. Als je je af vroeg waarom je 65 fishing nodig hebt, terwijl in de fishing guide staat dat je voor Karambwanji level 1 nodig hebt, dan is hier het antwoord: je moet in deze quest Karambwan vangen, zonder -ji aan het einde dus.

Benodigde spullen: Net, knife, ongeveer 2000 gp, speer beter dan iron (of iron), Jogre bones, seaweed, banaan, karamjan rum, Pestle & Mortar, 2 agility potions, boog & pijlen of runes om een aapje te doden.

Timfraku bedankt je voor wat je gedaan heb in de quest Jungle Potion en geeft je een nieuwe opdracht. Zijn zonen zijn uit het dorpje vertrokken na alle vreemde gebeurtenissen van de laatste tijd. Je opdracht is om zijn 3 zonen Tamayu, Tinsay en Tiadeche terug te laten keren in Tai Bwo Wannai. Zijn zonen zijn verspreid over het eiland en willen allemaal iets anders van je.

Plattegrond Tamayu

Tamayu is bij de mijnen ten zuidoosten van het startpunt van de quest. Hij zegt dat hij geen voet binnen het dorp zet voordat hij de Shaikahan gedood heeft. Praat opnieuw met hem. Hij vertelt je dat je met hem mee mag gaan bij zijn volgende poging. Je krijgt een filmpje te zien waarin ook deze poging mislukt. Geef hem een agility potion en ga weer met hem mee. Het mislukt weer. Nu moet je een speer gaan maken met karambwanpoison. Deze poison is even sterk als super strong weapon poison en alleen voor speren, misschien kan Tamayu daarmee de Shaikahan wel doden.

LubufuOm karambwan poison te maken heb je, zoals je al kunt raden, karambwan nodig. Karambwan is een speciale vis die je alleen kunt vangen met een karambwan vessel. Ga naar Lubufu die ten zuidwesten van Brimhaven staat. Hij is een gebochelde man. Lubufu vindt je een vervelend persoon, maar later krijg je een kans om hem te helpen. Praat dus door. Hij vraagt je om lokaas te halen. Dit lokaas moet je vissen in een meertje ten zuiden van Tai Bwo Wannai. Vis 25 karambwanjis met een gewoon net en geef er 20 aan Lubufu. Hij geeft je nu een karambwan vessel die je nodig heb om karambwan te vangen. Om het te vangen moet je een raw karambwanji in de vessel doen en vis dan bij de visplaats bij Lubufu. Kook nu een karambwan op een range of een vuurtje en doe een pestle & mortar erop. De karambwan moet wel licht groen zijn, dat betekent dat er nog vergif in de karambwan zit. Doe de karambwan paste op de speer.

Geef Tamayu de spullen en ga weer mee op Shakahan tocht. Nu slaagt hij en keert hij terug naar het dorp. Tinsay

De zoon Tinsay is op Cairn Island. Deze zoon wacht tot er iemand komt om hem te brengen wat hij wil. Eerst wil hij Karamjan Rum met een banaan er in: koop Karamjan Rum in het café in het gratisgebied, gebruik een knife op een banaan en gooi het bij de rum. Geef dan de rum aan Tinsay.

Nu vraagt Tinsay om een seaweed sandwich. Dood een aapje en ga naar Tamayu. Hij geeft je monkey bones en monkey skin als je het aapje op hem doet. Doe de skin op het seaweed en geef het weer aan Tinsay.

Tinsay wil nog meer: verbrande Jogre bones gemarineerd in karambwanji. Dood een Jogre en doe de Jogre bones in een furnace. Doe dan een raw karambwanji op een pestle & mortar. Nu moet je een range opzoeken. Doe de karambwanji paste op de burnt Jogre bones en doe daarna de bones op een range. Doe het NIET op een vuurtje, dan explodeert het! Geef de gemarineerde verbrande Jogre bones aan Tinsay. Hij zal wil nu naar het dorpje terugkeren. Tiadeche

Tiadeche is ten noorden van de Jogres op het oostelijke deel. Pas op voor de Shaikahan. Die loopt daar ergens rond. Praat met hem en hij wil alleen teruggaan als hij een karambwan gevangen heeft. Geef hem een karambwan vessel met raw karambwanji erin. Nu wil hij weten hoe die vessel gemaakt is. Ga naar Lubufu en vraag een nieuwe karambwan vessel. Ga met de vessel naar Tinsay en geef hem de vessel. Nu geeft hij je crafting instructies en geef die aan Tiadeche. Nu vangt hij een karambwan en je krijgt zijn eerste vangst. Nu keert ook hij terug naar Tai Bwo Wannai.

Ga nu naar Timfraku en zeg dat alle zonen terug zijn.

Beloning: 5.000 Cooking, 5.000 Fishing, 2.500 Attack en 2.500 Strength xp. 2.000 gp. Praat met de drie zonen voor de XP en een rune speer (kp). De zonen zijn nu weer terug gegaan naar de stad. Ze zitten elk in een apart huisje in het zuiden van het stadje, bij het omheinde gebied.

Quest Points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Barbarian Training, Achievement diary van Karamja