Wikia

The Red Axe
Geen wapenschild
Politieke informatie
Type overheid

Dwarves, Ogre shaman, Chaos dwarves

Leider

Hreidmar

Bondgenootschappen

Arposandra, Jatizso (goedaardig), H.A.M. (waarschijnlijk), KGP, Dorgeshuun (goedaardig)

Vijanden

Dwarven Black Guard, Trade Octagon

Bevelhebber(s)

Hreidmar, Grunsh

Spelers kunnen lid worden

Nee

Sociologische informatie
Hoofdstad

Keldagrim

Hoofdvestiging

Keldagrim

Munteenheid

Coins

Religie

Geen

Historische informatie
Gesticht door

Onbekend

Datum van oorsprong

Onbekend

The Red Axe is een mijnbouwbedrijf van de Dwarves, en een lid van het Consortium van acht mijnbouwbedrijven die over Keldagrim regeren. Het bedrijf wordt geleid door een Dwarf genaamd Hreidmar. The Red Axe wordt beschouwd als het meest beïnvloedende bedrijf van alle mijnbouwbedrijven.

The Red Axe werd het laatst gezien in de Rise of the Red Axe quest serie (deze bestaat uit de quests: The Giant Dwarf, Forgettable Tale of a Drunken Dwarf en Forgiveness of a Chaos Dwarf). Toen Hreidmar's gezicht niet werd gebeiteld in het gigantische Dwarf standbeeld, verliet hij de stad, samen met The Red Axe. Nu leidt hij een leger van Chaos dwarves in een poging Keldagrim te veroveren. Het bedrijf heeft een verbond gesloten met de Gnomes van de geheime stad: Arposandra, en met een zeer krachtige Ogre shaman.

Ze worden ook vernoemd in de The Fremennik Isles quest. In de quest wordt er getoond dat ze aan het handelen zijn met Jatizso, waarschijnlijk voor de mineralen onder de stad. In de Another Slice of H.A.M. quest, komen ze weer voor. Het lijkt erop dat ze handelen met de Dorgeshuun. Het is ook waarschijnlijk, maar niet bevestigd, waar dat The Red Axe de machine die Dorgesh-Kaan bijna onder water zette heeft verkocht aan H.A.M. in de Death to the Dorgeshuun quest.

In de Hunt for Red Raktuber quest hebben vier Dwarves van The Red Axe: Glosur, Medwin, Baden en Obert zich bij de KGP gevoegd omdat ze dachten dat The Red Axe er te lang over deed om actie te ondernemen. Dus namen ze de zaken in eigen handen en sloten ze zich aan bij de pinguïns. Zo helpen ze hen met het plannen van RuneScape over te nemen.

Belangrijke leden Edit

Weetjes Edit

Zie ook Edit