Wikia

Tower of Voices map

De Tower of Voices (toren der stemmen) is een grote toren gebouwd in het centrum van Prifddinas. De toren is zo genoemd omdat in de toren, de elven direct kunnen spreken tegen één van de fragmenten van hun godin, Seren, die ervoor koos om zichzelf te verbrijzelen in plaats van te worden gedwongen om Gielinor te verlaten wanneer de edicten van Guthix op zijn plaats werden gezet na de God Wars. De toren, gevormd uit puur kristal, is het belangrijkste gebouw in de elven gemeenschap.

Tijdens het vierde tijdperk, verraadde de Iorwerth clan de andere elfen clans, veroverde Prifddinas en verbood de andere zeven clans toegang tot de toren. Tijdens Withing the Light ontdek men dat de toren was teruggedraaid in een crystal seed door de oudsten van Prifddinas, Tijdens Plague's End wordt, samen met de rest van de stad, hersteld, en na de quest kan het benaderd worden, en bedient het de belangrijkste hub van Prifddinas.

Tijdens The Light Within, gaan de elfenleiders in conclaaf op de 1e vloer om de terugkeer van Seren te beslissen. Uiteindelijk na het verzamelen van verschillende scherven van Seren en Tarddian crystals op Tarddiad wordt Seren hersteld. Maar ze is zielloos, om haar ziel te herstellen, brengt je held haar naar de Elder Halls op Freneskae en samen met Zaros zijn hulp, wordt ze hersteld waarnaar ze naar de Tower of Voices gaat om met de elfenleiders te spreken. Daar blijft ze ook na de quest, samen met Baxtorian, wie ook terugkwam na de quest. Beiden kunnen aangesproken worden voor meer info over zichzelf en over andere onderwerpen.