Wikia

King Arthur chathead
De inhoud van deze pagina is deels gebaseerd op de inhoud van de Wine of zamorak pagina van de Engelse RuneScape wiki. De auteurs van het oorspronkelijke artikel staan hier vermeld. De inhoud van de Engelse en de Nederlandse RuneScape Wiki valt onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0 licentie.

Wine of Zamorak
Wine of Zamorak
Algemene informatie
Uitgebracht op 27 Februari 2002
Alleen voor members? Nee
Quest item? Nee
Ruilbaar? Ja
Draagbaar? Nee
Opstapelbaar? Nee
Waarde 1 coin
Destroy Drop
Examine A jug full of Wine of Zamorak.
Gewicht 0.085 kg
Marktinformatie
High Alchemy 0 coins
Low Alchemy 0 coins
Winkelprijs Niet verkocht
Exchange prijs 9.196 coins (info)
[bekijk][overleg]
Wine of Zamorak detail

De Wine of Zamorak is een type wijn die gebrouwd wordt met Grapes of Zamorak. Grapes of Zamorak kunnen met de farming skill gemaakt worden en kunnen ook gevonden worden in de Captured Temple, ten zuiden van Goblin Village. Het duurt ongeveer 30 seconden vooraleer de grapes respawnen.

In tegenstelling tot de meeste wijnen kan Wine of Zamorak niet gedronken worden. Het wordt gebruikt als tweede ingrediënt in Herblore voor Super ranging potions samen met clean dwarf weed op level 72 Herblore. Ook wordt het gebruikt voor Super zamorak brews te maken, samen met Zamorak Brew (3) op level 93 Herblore. Sinds een update op 22 Januari 2016 zullen de monks aanvallen als je de wijn telegrabt. Dit kan vermeden worden door uit te loggen of snel te world hoppen.

GebruikEdit

De wijn wordt gebruikt als ingrediënt in Super ranging potions en Super zamorak brews, members kunnen dit maken met de Herblore skill

VerkrijgenEdit

Er zijn twee manieren om de Wine of Zamorak te krijgen in de Captured Temple

  • Dood alle monks en neem de wine met je handen. Je zal minstens 300 damage krijgen en je combat stats zullen tijdelijk verminderd worden.
  • Gebruik Telekinetic Grab (level 33+ Magic). 1 air rune en 1 law rune zijn hiervoor nodig. Zorg wel dat je dan world hopt of een tijdje uit het zicht van de monks blijft totdat ze niet meer agressief zijn.

Aangezien er niet meteen een bank dichtbij is is het aangeraden om bijvoorbeeld een Ring of duelling of een TokKul-Zo bij te hebben om snel naar een bank te kunnen teleporten als je inventaris vol is. Het nadeel van de Tokkul-Zo is dat je eerst The Elder Kiln quest moet gedaan hebben. Het voordeel van de Tokkul-Zo is dat je ongelimiteerde teleports hebt dichtbij een bank. Ook kan je een Wilderness Sword meenemen om naar Edgeville bank te kunnen teleporten.

TriviaEdit

  • In de Braziliaanse versie van RuneScape heet Zamorak Wine "Suco de uva de Zamorak", vertaald als "Druivensap van Zamorak". Dit komt omdat de Braziliaanse wetten namen van alcoholische dranken verbiedt.