FANDOM

King lathas

King Lathas

King Lathas Ardignas er den nåværende kongen av East Ardougne. Han er bror av kong Tyras, herskeren av Vest Ardougne. Hans far var konge Ulthas. Han spiller en rolle i Biohazard, Regicide og Underground Pass oppdrag, sammen med et par andre. Han har spilleren drepe sin bror, kong Tyras i Regicide og ønsker å bruke den onde alver som krigere for å ta over Camelot, men samtidig alvene bruker ham for å finne Temple of Light. På begynnelsen av quest serien kan spillerne ledet til å tro at kong Lathas er en protagonist og at hans bror, kong Tyras en motstander. Senere i søken serien blir det avslørt at det er omvendt. Også spillerne finner ut at han tjener enten Zaros eller Zamorak.

King Lathas har også bånd med Lord Iorwerth og Sinclairs. Dette er kjent siden Lord Iorwerth sendte ham et brev som sier at Camelot vil bli angrepet. King Ulthas og Lord Sinclair var venner, og både han og hans barn trolig hatet ridderne av det runde bord som Lathas ønsker Camelot. Dette kan føre til en ny Camelot historie.

Makinghistory6