FANDOM

100px-Rope detail

Rope er et element som kan brukes til mange ting, som passere veisperringer, fullføre quester, og lage visse elementer. Du kan få tak i det ved å bringe enten 15 coins eller 4 ball of wool til Ned i Draynor Village, ved å spinne yak hair på en rokk, eller ved kjøp i butikker på steder som Keldagrim, East Ardougne (general store, nord fra dyreparken), Port Khazard (østlige general store), Shantay Pass, Arhein's Store i Catherby, og Ape Atoll. Rope er vanskelig å få tak i på Grand Exchange fordi at spillerne kan sees kjøpe rope for mye høyere enn normal pris. Det kan også bli funnet på bordet i Karamja sin general store. Et ubegrenset tilførsel av rope kan bli funnet i Brine Rat Cavern, nær skeleton fremenniks. Etter delvis fremgang i questen Royal Trouble, kan en veldig rask, ubegrenset tilførsel av rope bli funnet ved å lete i en kasse i Miscellania and Etceteria Dungeon, etter å klemmet inn heisen i rommet. Hvis du har gjort questen Eagles' Peak og bygd en rope rack så kan du også få et ubegrenset tilførsel med rope.