Norsk Runescape Wiki
Advertisement

Skilltab, Alle Skillene på Runescape 2012

F2P-skills[]

Attack.gif Attack Tillater spillere å få høyere presisjon til å bruke sterkere våpen, samt at det er større sjanse å gjøre skade.
Strength.gif Strength Tillater spillere å gjøre mer skade og bruke visse våpen. Det gir også adgang til flere Agility snarveier.
Defence.gif Defence Tillater spillere å bruke bedre rustninger samt minsker sjansen for å bli truffet. Defence level har ingen ting å si på hvor mye man blir truffet, slik majoriteten av RuneScape spillere fortsatt tror.
Ranged.gif Ranged Tillater spillere å skade mer med avstandsvåpen, og bruke bedre bows, crossbows og ammunisjon. Spilleren kan også kaste kniver og andre våpen. Reduserer sjansen for at en motstander i avstandsangrep skader deg. Trengs også til snarveier i Agility der du bruker Mithril Grapple.
Prayer.gif Prayer Tillater spillere å be for assistanse, som at du får strekere krefter og immunitet mot angrep. Effekten varer til spilleren går tom for prayer points, eller skrur dem av.
Magic.gif Magic Tillater spillere å kaste forheksinger og formler. Spilleren kan også teleportere seg og redusere sjansen for å bli skadet av andre magikere.
Runecrafting.gif Runecrafting Tillater spillere å lage runer i spesielle alteret ved bruk av tiarar eller talismaner, som hjelper i Magic ferdigheten.
Hitpoints.gif Constitution Tillater spillere til å ta mer skade uten å dø.
Crafting.gif Crafting Tillater spillere å lage bueskytter rustning, potter, boller og smykker.
Mining.gif Mining Tillater spillere å hakke malm og edelstener ut av fjellene. Jo høyere level, desto bedre malm kan hakkes og desto bedre hakker kan spilleren bruke. Malm kan brukes med Smithing ferdigheten. Edelstener kan bruker med Crafting ferdigheten.
Smithing.gif Smithing Tillater spillere å smelte malm om til barrer og smi barrer om til rustninger, våpen og annet.
Fishing.gif Fishing Tillater spillere å fange fisk og annet som er i havet.
Cooking.gif Cooking Tillater spillere å lage mat. Mat kan spises for å få tilbake liv (Hitpoints).
Firemaking.gif Firemaking Tillater spillere å tenne lamper, bål og annet.
Woodcutting.gif Woodcutting Tillater spillere å hogge ned trær, og lage kanoer for transport.
20110305042449!Dungeoneering-icon.png
Dungeoneering Tillater spillere å komme seg lenger ned i hulene i Daemonheim, mens man låser opp tilgang til exclusive våpen, skatter, monstre og områder. Avhenger av alle F2P ferdigheter. Gir belønninger som bare er tilgjenglige gjennom Dungeoneering

P2P-skills[]

Agility.gif Agility Tillater spillere å ta snarveier og samt å gjennvinne energi raskere. Det brukes også for å forbedre mange andre ferdigheter, sånn som muligheten til å fange flere fisk samtidig.
Herblore.gif Herblore Tillater spillere å rense møkkete urter for å lage miksturer som midlertidig kan forbedre ferdigheter. Noen miksturer har spesefikke bruksområder (kurere forgiftning, beskyttelse mot drageild) og er noen ganger nødvendige for overlevelse. Høyere nivå i Herblore tillater flere og sterker miksturer.
Thieving.gif Thieving Tillater spillere å stjele fra markedsboder og fra andre ikkespillende karakterer (NPC).
Fletching.gif Fletching Tillater spillere å  lage prosjektiler (sånn som piler og bolter) og buer/armbrøst som kan bli brukt til Ranged
Slayer.gif Slayer Tillater spillere å kunne drepe visse monstre som ikke kan bli drept på vanlige måter.
Farming.gif Farming Tillater spillere å dyrke frukter, urter, grønnsaker, trær etc.
Construction.gif Construction Tillater spillere å bygge sitt eget hus og møbler.
Hunter.gif Hunter Tillater spillere å kunne fange dyr med forskjellige typer feller.
Summoning.gif Summoning Tillater en spiller å påkalle monstre eller kjæledyr. Noen monstre kan bære ting eller forbedre ferdighetene til spillere.
[[]] Divination
[[]] Invention
Advertisement