Soul wars er et minigame på Runescape med to lag.&nbsp Målet med minigamen er å drepe motstanderens "Avatar" (Ava) flest ganger innenfor en viss tidsbegrensning (20 minutter).&nbsp&nbsp Om du dør mister du ingen ting untatt de tingene du kan forsyne deg med inne i spillet gratis som: Barricades, Bandages og Explosive potions.&nbsp Du må vente 15 sekunder fra du dør, til du kan gå ut i spillet igjen.&nbsp Laget som vinner i Soul wars får 3 Zeal points og laget som taper får 1 hvis Gamet skulle ende uavgjort F.Eks: 2-2, altså begge lagene (rød og blå) har drept 2 Avatarer hver får alle 2 Zeal hver (av de som kom inn før 10 minutter). Med zeal points kan du få experience i: Attack, Defence, Strength, Ranged, Magic, Prayer, Hitpoints og Slayer. Du kan også bytte inn zeals for et kjeledyr (summoning). Du kan også gamble 2 zeals og få noe random, vanligvis verdi ca 20k. Jeg ville ikke anbefalt å gjøre det, fordi du tjener mer penger av å gjøre enklere ting som du så vidt ikke trenger levels for.

Soul wars er veldig populært for Pures fordi de kan få experience i leveler uten å få hitpoints experience. På denne måten kan de kontrollere levelene de vil ha. De offisielle verdenene for soul wars er: 44, 143 og 145.

World 2 er en uoffesiel verden hvor W2lostsouls 11+ crasher.

Folk lager også noe de kaller Tie world hvor begge lagene prøver å få uavgjort, disse worldene blir ofte crashed fordi noen ødelegger.

Hvor kan jeg finne Soul Wars (SW) ?[rediger | rediger kilde]

Soul wars er i Edgeville, ca 30 ruter west for Yew trærne over banken. Raske veier å komme dit på er: Rub Amulet of Glory og velg Edgeville.&nbsp Du kan teleportere til Varrock og gå derfra, men det tar tid.&nbsp Du kan ta Kano fra Lumbridge eller Barbarian Village. Du kan bruke Fairy ring (Quest trengs) Koden er: E-K-D.

Hvordan vinner laget mitt?[rediger | rediger kilde]

Laget som har drept Avtaren flest ganger vinner. For å drepe avataren må du ha slayerlevelen som det står på den lille oversikten hvor det står Avatar level. For å gjøre den lavere må laget ditt ha Obeliksen i midten (vanligvis kallt Obby) Også må de bruke Soul fragments på den, 1 soul fragment fjerner 1 level. For å få Soul fragments må du eller laget ditt drepe Slayer monsters inne i spillet, det er Pyrefiends og Jellies. Pyrefiends trenger du 30 slayer for og Jellies 55. Motstander-laget kan bury bones på graven dems for å gjøre avatar levelen høyere. Men dette går ikke hvis du ikke er høyere enn 5 i attack.

Kart over Soul wars banen[rediger | rediger kilde]

Soul Wars map.png